ЗНАЧЕННЯ ТВОРЧОГО ДОРОБКУ РОСТИСЛАВА ЗАХАРОВА ДЛЯ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОГО БАЛЕТНОГО ТЕАТРУ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/181579Ключові слова:
Ростислав Захаров, український балетний театр, мистецтво балетмейстера, класичний танець, характерний танець.Анотація
Метою публікації є хронологізація творчого шляху Р. Захарова на київській сцені та вплив його балетмейстерської роботи на формування хореографічного репертуару театру. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного, історико-логічного методів, що дозволяє розкрити та піддати аналізу творчий доробок Ростислава Захарова, вплив його творчості на розвиток українського балетного театру першої половини ХХ століття. Наукова новизна роботи полягає у наданні нової оцінки творчому доробку відомого балетмейстера Ростислава Захарова (1907–1984), що створений ним продовж 1920–1950-х років (з перервами) на сцені Київського державного академічного театру опери та балету ім. Т. Шевченка. Висновки. На сцені Київської державної української опери (згодом Київського державного академічного театру опери та балету ім. Т. Шевченка) Ростислав Захаров цілеспрямовано впроваджував новаторські (реалістичні) принципи формування балетної вистави, серед яких: звернення до значимих літературних образів, підсилення ролі драматургії та режисури у балетних виставах, зміцнення засобів психологічної характеристики персонажів тощо.
Посилання
Балет Прокофьева на сцене Киевской госоперы. Вечерний Киев. 1928. 24 января. С. 4.
Бочарникова Е. Захаров Ростислав Владимирович. Балет: Энциклопедия / гл. ред. Ю. Григорович. Москва: Советская энциклопедия. 1981. С. 210–211.
Вороний М. Перший радянський балет. Пролетарська правда. 1928. 9 жовтня. С. 4.
Габович М. Большая правда и мелкое правдоподобие. Литературная газета. 1952. 20 ноября. С. 3.
Гозенпуд А. О романтическом балете. Советская Украина. 1938. 15 мая. С. 4.
Днєпров К. «Бахчисарайський фонтан»: новий балетний спектакль у столичній опері. Літературна газета. 1938. 18 травня. С. 4.
Кротевич Є. «Кавказький полонений». Літературна газета. 1938. 18 листопада. С. 4.
Станішевський Ю. Національний академічний театр опери та балету України імені Тараса Шевченка: Історія і сучасність. Київ: Музична Україна, 2002. 736 с.
Станішевський Ю. Український балетний театр. Київ: Музична Україна, 2008. 411 с.
Таїров Б. «Бахчисарайський фонтан». Театр. 1938. №5. С.10–12.
Туркевич В. Хореографічне мистецтво України в персоналіях. Київ: б.в., 1999. 224 с.
Шелюбський М. «Бахчисарайський фонтан». Пролетарська правда. 1938. 16 травня. С.3.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Світлана Легка
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.