ПЕРЕТВОРЕННЯ ЖАНРОВОГО ІНВАРІАНТУ СОЛЬНОЇ КАНТАТИ У ТВОРЧОСТІ В. A. МОЦАРТА
DOI:
https://doi.org/10.32461/181658Ключові слова:
жанр, жанровий інваріант, сольна кантата, доба класичного стилю, кантати В. А. Моцарта.Анотація
Мета статті полягає у спробі вперше звернути увагу на жанр сольної кантати, як на самостійний та вагомий з-поміж групи кантатних жанрів, осмислити функціонування жанру у композиторів класичного стилю та зафіксувати зміни параметрів його жанрового інваріанту. Методологія дослідження полягає у використанні аналітичного, компаративного та історичного методів. Дані методологічні підходи дозволяють порівняти та розкрити особливості перетворення жанрового інваріанту сольної кантати за доби бароко та класичного стилю, на прикладі творчості віденських класиків загалом та на творах В. А. Моцарта зокрема. Наукова новизна полягає у виявленні притаманних сольній кантаті жанрових параметрів доби класичного стилю та їх порівнянні із параметрами кантати доби бароко. Висновки. Сольна кантата доби класичного стилю відрізняється від творів даного жанру попередньої історичної епохи. Завдяки їх порівнянню розкриваються особливі параметрир кожного із них, що дає змогу зафіксувати процес перетворення жанрового інваріанту сольної кантати.
Посилання
Аберт Г. В. А. Моцарт / пер. с нем., коммент. К. К. Саквы. М.: Музыка, 1978. 518 с.
Альшванг А. Людвиг ван Бетховен. Очерк жизни и творчества. М.: Музыка, 1977. Изд. 5. 445 с.
Кирилина Л. Классический стиль в музыке XVIII — начала XIX веков: Самосознание эпохи и музыкальная практика М.: Моск. гос. консерватория, 1996. 192 с.
Кремлев Ю. Йозеф Гайдн. М.: Музыка, 1972. 317 с.
Тукова І. Функціонування інструментальних жанрових моделей західноєвропейського бароко в українській музиці другої половини ХХ ст.: автореф. дис. … канд. мистецтвознавства: 17.00.03. Київ, 2003. 19 с.
Alfred Einstein. Mozart / A. Mendel and N. Broder trans. London: Oxford University Press, 1969. 545 p.
Bertil van Boer. Historical Dictionary of Music of the Classical Period. Lanham, MD: Rowman & Littlefield Publishers, Inc., 2012. 664 p.
Fortune N., Timms, C., Boyd, M., Krummacher, Fr., Tunley, D. Cantata // The New Grove Dictionary of Music and Musicians / ed. by S. Sadie. 6th ed. London: Macmillan Publishers, 1980. Vol. 3. In. P. 694–718.
Kenneth Jaffe. Solo Vocal Works on Jewish Themes: A Bibliography of Jewish Composers. Lanham MD: Rowman & Littlefield Publishers Inc., 2010. 460 p.
Melograni P. Wolfgang Amadeus Mozart: A Biography. Chicago: University of Chicago Press, 2006. 299 p.
Otto Jahn. Life of Mozart. London: Novello Ever & Co, 1882. 472 p.
Paul F. Rice. Solo Cantata in Eighteenth-Century Britain: A Thematic Catalog. Detroit: Harmonie Park Press, 2002. 463 p.
Talbot M. Aspects of the Secular Cantata in Late Baroque Italy. London: Taylor & Francis, 2009. 452 p.
Timms C., Fortune N., Boyd M., Krummacher Fr., Tunley D., Goodall J. R., José J. Cantata // Grove Music Online, 2001. [Retrieved from https://doi.org/10.1093/gmo/9781561592630.article.04748 ]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Галина Омельченко-Агай Кухі
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.