ЕВОЛЮЦІЯ СПРИЙНЯТТЯ ІНТЕРПРЕТАЦІЙНИХ ВЕРСІЙ СИМФОНІЇ ДЛЯ МІШАНОГО ХОРУ A CAPPELLA «СТРАСНА СЕДМИЦЯ» СВЯТОСЛАВА ЛУНЬОВА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222116Ключові слова:
хорова симфонія, творчість С. Луньова, Страсна седмиця, виконавські версії, інтерпретація, особистісне сприйняттяАнотація
Мета роботи. Bиявити ті характерні умови, при яких удосконалюється виконавське сприйняття співаком одного і того ж твору при різних часових та професійних умовах. Методологія дослідження полягає, передусім, в аналізі диригентської роботи зі сторони виконавця, що передбачає поєднання емпіричного методу та загальнонаукових методів аналізу і синтезу. Важливим методом дослідження став компаративний метод, який дозволив на основі порівняння за певними параметрами виявити особливості виконавських інтерпретацій та сприйняття музичного твору. Наукова новизна роботи полягає у тому, що висвітлення інтерпретаційних версій різних диригентів ведеться зі сторони безпосереднього учасника творчого процесу, а не слухача, який оцінює диригентську роботу на основі досвіду, що він здобув під час прослуховування концертного виступу. Висновки. Практичний досвід виконання «Страсної Седмиці» Святослава Луньова у складі різних колективів та в певні періоди особистого професійного розвитку дозволив виокремити основні критерії, які вплинути на інтерпретаційні підходи диригентів до постановки цього твору (кількісний склад виконавців, принципи роботи диригентів, хронотопічний аспект), які забезпечують якісну реалізацію задумів композитора, та виявити важливі аспекти репетиційного процесу та концертного виконання, що вплинули на особистісне сприйняття та розуміння виконавцем глибини музики, створеної композитором.Посилання
Volonchuk Y. V. (2018). Symphony for mixed choir «Strasna sedmytsia» by Svyatoslav Lunyov: author's reading of spiritual and musical traditions. «Naukovyy visnyk» of the Ukraine National P. I. Tchaikovsky Academy of Music, 123, 49–57 [in Ukrainian].
Desyaterik D. V. (2002). Life in sound. Day. Retrieved from: https://day.kyiv.ua/uk/article/cuspilstvo/zhittya-u-zvuci [in Ukrainian].
Desyaterik D. V. (2006) The degree of visual acuity: an interview with S. Lunyov. Day. Retrieved from: https://day.kyiv.ua/uk/article/kultura/stupin-gostroti-poglyadu [in Ukrainian].
Moskalenko V. G. (2013). Lectures on musical interpretation: a textbook. Kyiv: TOV «Tipografiya «Klyaksa» [in Russian].
Prykhodko O. V. Choral music a cappella of the second half of the XX - the beginning of the XXI century: theoretical comprehension and performance approaches: dissertation … Candidate of Arts in spetiality 17.00.03. Art of Music. The Ukrainian National P. I. Tchaikovsky Academy of Music. Kyiv [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Taras Kushnir
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.