ФОРТЕПІАННІ ВІДЕО-ВТІЛЕННЯ ПОСТАВАНГАРДУ НА ПРИКЛАДІ ТВОРЧОСТІ Л.ГРАБОВСЬКОГО, В.СИЛЬВЕСТРОВА ТА ЇХ ЗАРУБІЖНИХ СУЧАСНИКІВ У ПРАКТИЦІ ЕСТРАДНО-ФІЛАРМОНІЧНОГО ПОДАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.39.2021.238692Анотація
Метою роботи є прослідковування ролі фортепіанних засобів вираження у музиці вказаного часового обсягу поставангарду на матеріалі відповідних творів українських і зарубіжних композиторів і їх виконавських вирішень. Методологічна основа зумовлена спиранням на культурологічні виміри історії та на інтонаційну концепцію музики асаф’євської традиції, в якій виділений стильовий компаратив епохальних проявів розвитку підходу Г. Адлера і його спадкоємців у сучасному культурознавстві і наукових розвідках з питань мистецтва. Наукова новизна дослідження полягає у виділенні відео-потенціалу в авангардному фортепіанно-клавірному символізмі, що надає фортепіанній літературі можливостей театралізованого втілення в сьогоденні, відзначеного потребами артистичної комплексності подання авторських композицій. Висновки. Аналіз конкретних творів українських майстрів і їх сучасників за добою поставангарду кінця ХХ – початку ХХІ століття, композицій В. Сильвестрова, О. Козаренка, Е. Денисова, ін., демонструє: по-перше, зосередження на клавіризованих можливостях фортепіанного вираження, які можуть поєднуватися і з оркестрально-фортепіанними ефектами, а, по-друге, самим задумом твору з певними сценічними ознаками появи виконавців чи програмними посилами появу зорових вражень, що мають тенденцію реалізовуватися у сучасних умовах театралізованого філармонічного виконання. Узагальнення щодо специфіки поставангарду у слов’янській музиці із «стертими» межами між авангардом і поставангардом апробується практикою виконання, в якому скромно подавана відеолізація інструментальної гри у 1970-ті густо насичується відеозасобами сучасних артистичних подань.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.