УНІВЕРСАЛЬНА МАЙСТЕРНІСТЬ САКСОФОНІСТА ЯК ФЕНОМЕН СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ТВОРЧОЇ ПРАКТИКИ

Автор(и)

  • Михайло Крупей

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.39.2021.238702

Анотація

Мета роботи: виділити практикою апробовані способи комбінаторного представлення компонентів музичного вираження, у якому на основі загальних уявлень про музично-риторичний базис inventio («винахід») подані способи прилучення до мовленнєвої свободи комбінаторного використання музичного матеріалу. Методологічна база дослідження у руслі інтонаційного підходу, тобто через уявлення про єдність процесуальних показників музики і мовлення, як то заповідано у працях Б. Асаф’єва і його нащадків в Україні, розгорнуті вказані міждисциплінарні узагальнення, за прикладом текстів книг О. Лосєва, Р. Інгардена, Є. Назайкінського, О. Маркової та ін. Наукова новизна роботи ґрунтується на оригінальній і практично-творчо апробованій ідеї залучення в механізм риторичного inventio («винахід») практики комбінаторного зіставлення фрагментів і цілісних музичних тем-образів, послідовність яких складає мовленнєвий континуум музики. Висновки. Зроблений аналіз теоретичних напрацювань з теорії імпровізації і теоретичних положень риторики дозволив сформулювати конкретику музичних операцій inventio як спосіб смислового поєднання узагальнених значущостей тем-символів із авторськими і позаавторськими тематичними здобутками у вибудові «усного творення музики». Останнє відповідає умовам сучасного виконавства з його «неоготичним» відстороненням від пріоритету композиторської діяльності.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-01

Номер

Розділ

Музичне мистецтво