ІНТОНАЦІЙНИЙ ОБРАЗ МАЛОЇ БАТЬКІВЩИНИ У КАМЕРНІЙ СИМФОНІЇ «РЕМІНІСЦЕНЦІЇ» В. ТЕЛИЧКА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.39.2021.238707Анотація
Мета роботи – виявлення особливостей розгортання інтонаційної фабули в камерній симфонії В. Теличка «Ремінісценції» в аспекті специфіки інтерпретації жанру. Особлива увага в дослідженні приділяється аналізу компонентів музичної мови В. Теличка, принципів формотворення, особливостей стилістики. Методологія дослідження включає методи стилістичного, історико-порівняльного, системно-структурного і герментевтичного аналізу, спрямовані на осягнення специфіки даного жанру у спадщині композитора. Наукова новизна. У статті теоретично обгрунтовано індивідуально-стильову модель жанру камерної симфонії у творчості В. Теличка. Висновки. Камерна симфонія «Ремінісценції» – унікальний мистецький феномен у симфонічній творчості не тільки В. Теличка, а й закарпатській професійній композиторській школі. Продовжуючи притаманну сучасній музиці лінію лірико-психологічного медитативного симфонізму, твір представляє момент доторкання людини до непорушного, вічного, де надзвичайно ваги набувають не тільки інтонаційні образи минулого, а їх співвідношення та спосіб проживання. Медитативні образи закарпатських музикантів органічно інкрустовані композитором в оправу кількох тематичних утворень: авторської теми ремінісценцій та невмолимого кластеру часу. Використання цитат і монограми поряд з іншими виразовими засобами вносить риси програмності, симфонічної сюжетності. Інтонаційна фабула камерної симфонії сформувала індивідуальну жанрову модель твору, в якій поєднується симфонія і ліричний монолог. Симфонізму притаманні циклічна будова, логіка музичної драматургії, інтонаційні зв’язки між частинами. Сповідальність авторського висловлювання виявляє риси монологічності. Кожна частина репрезентує різні типи монологів-ремінісценцій: філософський, трагічний, ліричний і драматичний.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.