УКРАЇНСЬКА ВОКАЛЬНА МУЗИКА ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ У ПЕДАГОГІЧНОМУ РЕПЕРТУАРІ СОЛІСТІВ-ВОКАЛІСТІВ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.39.2021.238712Анотація
Мета роботи. У роботі охарактеризовано сучасний вокально-педагогічний репертуар з позицій його репрезентативності щодо музичних течій ХХ – початку ХХІ ст. Методологія дослідження базується на поєднанні історико-культурного, системного, аналітичного, прогностичного методів, що дало можливість продемонструвати обмеженість навчального репертуару вокалістів відповідно до дидактичних завдань та потенційну відкритість для розширення його жанрово-стильової палітри у зв’язку з необхідністю підготовки універсального академічного співака. Наукова новизна роботи полягає в тому, що в українській науці вперше було розкрито проблемні питання змістовного наповнення педагогічного репертуару академічних вокалістів у контексті жанрово-стильового розмаїття вокальної музики ХХ – початку ХХІ ст. Висновки. Сучасний педагогічний репертуар, що використовується при підготовці академічних вокалістів, не відображає стильового та жанрового розмаїття музичного мистецтва ХХ – початку ХХІ ст., зокрема не містить композицій авангардного плану, які вже давно є константою сучасної музичної культури. Практичне знайомство із авангардною класикою можливе в рамках факультативу для тих вокалістів, що планують спеціалізуватися у цьому напряму академічної музики, однак педагогічний репертуар підготовки академічного вокаліста не передбачає виконання творів авангардного характеру та набуття відповідних навичок. Причинами недоцільності включення авангардної музики ХХ – початку ХХІ ст. до основного навчального репертуару є відсутність часової дистанції, не завжди високий художній рівень сучасних творів, неможливість включення сучасної вокальної музики авангардного характеру до хрестоматій через особливості її запису та форм побутування, а також пріоритетність для навчального процесу класичного вокального репертуару як такого, що формує виконавський апарат вокаліста. Натомість українська естрадна класика середини ХХ ст. є невід’ємного складовою навчального репертуару сучасного академічного вокаліста, оскільки слугує містком між елітарною та масовою музичною культурою.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.