Західноукраїнські хореографи – представники танцю модерн сьогодення
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.41.2022.262968Анотація
Метою дослідження є вивчення творчості українських хореографів – представників стилю модерн, що розгорнулася на західних теренах України. Методологія дослідження полягає в застосуванні кількох підходів: аналітичного – для опрацювання літератури за темою статті та системного; з використанням цілого спектру методів: біографічного, культурологічного, порівняльно-історичного, теоретичного узагальнення – задля комплексного осягнення окресленої мети. Завдяки біографічному методу розглянуто професійний і творчий досвід хореографів та встановлено джерела їхньої творчості. Порівняльно-історичний метод дав змогу встановити історично сформовані структурні особливості танцю модерн, завдяки чому визначити відмінності між попереднім досвідом хореографів і сучасними хореографічними пошуками. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше визначено особливості стилістики танцю модерн у постановках таких відомих хореографів України, як: І. В. Мазур, О. Б. Лань, О. В. Мартинюк, А. С. Сафонов, С. В. Наєнко; окреслено основні тенденції в розвитку сучасного хореографічного мистецтва в Україні, які полягають у створенні національної школи танцю модерн і використанні хореографічної лексики в постановках етнічного характеру. Висновки. Проведене дослідження дало змогу простежити розвиток танцю модерн на прикладі творчості західноукраїнських хореографів. Встановлено, що українська хореографія не стоїть осторонь модних тенденцій сучасності: балетмейстери нашої держави розвивають у своїй творчості проєвропейську культуру сучасного танцю, створюють балетні вистави в цьому стилі та продовжують експериментувати у власних пошуках лексичного матеріалу. Мистецтвознавчий аналіз творчості провідних західноукраїнських хореографів танцю модерн дав можливість визначити особливі культурні риси сучасного танцю в Західній Україні, що полягають у поєднанні танцю модерн з національними традиціями та створенні академічної школи цього стилю під впливом національної культури.
Ключові слова: танець модерн, хореограф, балетмейстер, балетні вистави, мистецтвознавчий аналіз.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Тамара Драч , Марина Погребняк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.