Світоглядно-мистецькі складові інноваційної концепції театру французького режисера Жака Копо
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.41.2022.263210Анотація
Мета роботи – визначити світоглядно-мистецькі складові інноваційної концепції театру французького актора, режисера, театрального педагога та критика Жака Копо як цілісного світоглядного та мистецького утворення. Методологія дослідження полягає в застосуванні: історико-культурного методу – для аналізу режисерсько-педагогічної діяльності Ж. Копо в контексті соціокультурного простору першої половини ХХ століття; системного методу – для аналізу театрально-педагогічної концепції Ж. Копо; мистецтвознавчого методу – для аналізу становлення світоглядних позицій, художньо-естетичних принципів і режисерської індивідуальності Ж. Копо; структурно-функціонального методу – для аналізу новаторської сутності системи підготовки всебічно розвинутого актора: театральна школа «В’є-Колумб’є». Наукова новизна дослідження полягає у визначенні базових світоглядних й естетичних настанов митця, складових інноваційної режисерської концепції театрального мистецтва. Висновки. Режисерська діяльність Жака Копо мала великий вплив на розвиток європейського театру. Його метод проведення акторського тренінгу з використанням маски вважають у світі сценічного мистецтва одним з найефективніших способів оволодіння професійною майстерністю. Ідея майстра «постійної архітектурної сцени», на думку фахівців, найоригінальніша у вирішенні сценічної форми. Міжнародний успіх Ж. Копо в галузі журналістики, драматургії, режисури, акторської майстерності та викладання являє собою рівень досягнень, що не має собі рівних в історії сучасного французького, а можливо, навіть сучасного європейського театру. Тоді як французький театр відчайдушно потребував керівництва та нових цілей, Ж. Копо своєю діяльністю демонстрував надзвичайне натхнення та постійне прагнення до якості. Його вплив на французьку культурну політику був дійсно великим і глибинним, а його робота лишила глибокий слід в теорії і практиці провідних дослідників американських та британських інститутів.
Ключові слова: театр, актор, режисер Жак Копо.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Наталія Донченко , Діана Будяченко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.