Перфомансність як засіб створення артоб’єктів у творчості сучасних українських художників
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.42.2022.270319Анотація
Мета роботи – розглянути принцип перфомансності у творчості сучасних українських художників як засіб створення артоб’єктів. Як методологію дослідження використано аналітичний метод, суть якого в контексті нашої статті полягає в зборі та вивченні теоретичного матеріалу про мистецьку акцію «Народження народження», яка відкриває унікальний проєкт «Космогонія», виставки «Artarmor», «Уламки сонця», артоб’єкти – «Річка-Любов», «Світ крізь рожеві акуляри», «Друг», «Рівновага», «Драбина», «Рух супрематизму», «Троянда вітрів», «Протистояння навпроти Бессарабки» та ін.; герменевтичний метод застосовано для інтерпретації принципу перфомансності як засобу створення артоб’єктів у творчості сучасних українських художників, теоретичний метод – для узагальнення підсумків. Наукова новизна статті полягає в тому, що вперше розглянуто принцип перфомансності як засіб створення артоб’єктів у творчості сучасних українських митців. Висновки. У статті досліджено перфомансність як засіб створення артоб’єктів у контексті творчості сучасних українських художників на прикладі робіт А. Логова (проєкт «Уламки сонця»), П. Антипа (проєкт «Космогонія»), П. Бевза, Ю. Вакуленко, Н. Білик (проєкт «Artarmor»), Д. Іви («Бронзовий мураха»), В. Падун і Л. Падун («Світ крізь рожеві акуляри»), О. Лідаговського («Річка-Любов», «Рівновага», «Драбина»), О. Золотарьова («Рух супрематизму», «Троянда вітрів», «Протистояння навпроти Бессарабки»), О. Годунова («Друг»), стінопис «Клич роду», який створили Я. Власенко-Бернацька та Ю. Абрамова. Артоб’єкт, маючи власні художні та функціональні особливості, у творчості сучасних українських художників виступає не лише як нова художня форма, а й засіб комунікації, який поєднує в собі різні матеріали, методи: живопис може бути синтезований з графікою, скульптура – з інсталяцією, перфоманс може супроводжуватись відеорядом. У контексті сучасної соціокультурної реальності артоб’єкт – це відповідь на навколишні події, це виклик і рефлексія одночасно. Залучаючи принцип перфомансності, який має елементи візуалізації, видовищності, гри та масовості, українські митці у своїх артоб’єктах відображають власне бачення реальності, сучасної культурної ситуації. Щодо створення артоб’єктів відсутні певні правила: наприклад, скульптура незвичної форми може поєднувати в собі папір і дерево. Головне – це ідея, яку митець доносить до реципієнта.
Ключові слова: візуалізація, артоб’єкт, українське сучасне образотворче мистецтво, скульптура, графіка, перфоманс, комунікація.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Олена Чумаченко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.