СИМВОЛІКА ЖАНРОВИХ ПОБУДОВ М. РОСЛАВЦЯ ЗА ЇХ ВИТОКОМ У КУЛЬТУРІ СИМВОЛІЗМУ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.43.2023.286838Анотація
Метою роботи є прослідковування конкретики виразних тенденцій модерну-авангарду ХХ століття у символізмі і виявлення в ньому коренів примітивізму-футуризму, що явно засвідчили основи мистецтва «нової молоді» 1920-х. Методологічна основа – інтонаційний підхід школи Б. Асаф’єва в працях українських музикознавців, зокрема Т. Вєркіної, О. Козаренка, І. Ляшенка, О. Маркової, О. Сокола, О. Рижової, ін., з використанням науково-дослідницьких методів компаративно-стильового, герменевтичного, біографічно-описового, аналітично-типологічного тощо. Наукова новизна роботи виявляється в конкретиці прослідковування структурних показників символізму і примітивістсько-футуристичних відгалужень від нього, впізнаваних у мініатюризації мислення М. Рославця на прикладі його фортепіанної спадщини. Висновки. Надстислі мініатюри Рославця становлять закономірне перевтілення символістського дематеріалізуючого мислення, яке надало символістським творам, К.Дебюссі зокрема, вихід за мистецькі межі в перетворюючі буття акції, що переводять театральне втілення містерії в містеріальність як таку. Спадщина М. Рославця заслуговує на прискіпливу увагу як утілення теоретичної абстракції в художній простір, що відповідало установленням цілої низки напрямів, сучасних розробкам композитора-теоретика (веризм – натуралізм – соціалістичний реалізм) й особливо футуризму з його неосинкретикою політичної і мистецької діяльностей. Фортепіанні «надмініатюри» Рославця становлять інтелектуальну декларацію художника і громадянина-Діяча.
Ключові слова: символіка виразних засобів музики, символізм, примітивізм, футуризм, стиль у музиці, музичний жанр, піаністичний стиль.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Дарія Андросова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.