Систематичне поточне оцінювання на уроках фізичної культури в загальноосвітній школі
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2014.28942Mots-clés :
поточне оцінювання, норматив, бальна оцінка, систематичність, навчальні досягнення, фізична культураRésumé
У статті висвітлюються питання удосконалення системи оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках фізичної культури. Доводиться необхідність вивчення та розробки поточної системи оцінювання, яка включає не тільки визначення фактичних показників рівня фізичної підготовленості а і урахування темпів приросту кожного учня в оволодінні навчальним матеріалом.
Références
General criteria for assessment of student achievements in the general secondary education (2008). Physical education at school; 4-5.
Maksymiv; G. (2005). Evaluation of methods basketball game on physical education classes in Grade 6. Physical education in school; 4; 39–43.
Pohribna; O. D. (2002). Psychological and pedagogical principles of objectivity teacher evaluation progress learning activities students. Odesa; 22.
Lakiza; O. M.; Demenkov; D. V.; Krucevych; T. Ju.; Djatlenko; S. M.; Turchenko; I. H.; Kravchenko; N. S.; Cheshejko; S. M. (2009). Navchal'na programa z fizychnogo vyhovannja dlja zagal'noosvitnih navchal'nyh zakladiv 5–9 klasy. Kiev: Litera LTD; 176.
Zvonnykov; V. I. (2007). Modern funds estimation learning results: textbook for students High society certainly appreciate learning routine. Moscow: Academiya; 224.
Gurzhiy; A. (2000). Methodological criteria: content; problems and future challenges. Education of Ukraine; 44-45; 11.
Bozhovich; E. D. (Ed.) (2000). Psycho-pedagogical problems of the student as an object of teaching. Under. Moscow Psychological and Social Institute; Voronezh: Publisher NGO "MODEK"; 192.
Ylyn; E. P. (1987). Psychology Physical Culture of education. Moscow: Prosveshenie; 287.
Goloshchapov; B. P. (2001). History Physical Culture and Sports: Textbook certainly appreciate. Moscow: Academiya; 312.
Baranov; V. (2008). Selection and forecasting abilities in athletics based on the assessment of motor gifted students 9-11 years. Kirovograd; 192.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Андрій Миколайович Малишкін 2014
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.