Вплив комфортабельного очікування пасажирів приміських автобусів на зміну їх транспортної стомлюваності
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.38836Mots-clés :
транспортне обслуговування, приміське сполучення, транспортна стомлюваність, умови очікування, час очікуванняRésumé
Досліджено закономірності зміни транспортної стомлюваності пасажирів при очікуванні сидячи приміських маршрутних автобусів. Наведені результати обробки натурних досліджень дозволили встановити вплив віку пасажира і часу очікування на значення його показника активності регуляторних систем. З використанням статистичних методів оцінки складних об'єктів розроблено регресійну модель зміни показника активності регуляторних систем пасажира при очікуванні сидячи приміських маршрутних автобусів.
Références
Yanovsky, P. O. (2008). Pasazhirskі transported. Kiev, 469.
Kristopchuk, M. J. (2009). Efektivnіst pasazhirskoi transportnoi Sistemi primіskogo spoluchennya. Kharkiv, 214.
Permovskyy, A. A. (2011). Passazhyrskye oftransportation. Nizhny Novgorod, 164.
Dolya, V. K. (2011). Pasazhirskі transported. Kharkiv, 504.
Spiess, H., Florian, M. (1989) Optimalstrategies: a newassignmentmodelfortransitnetworks. Transportation Research Part B: Methodological, 23 (2), 83–102. doi: 10.1016/0191-2615(89)90034-9
Cepeda, M., Cominetti, R., Florian, M. (2006). A frequency–based assignment model for congested transit networks with strict capacity constraints: characterization and computation of equilibria. Transportation Research Part B: Methodological, 40 (6), 437–459. doi: 10.1016/j.trb.2005.05.006
Wu, J. H. (1994) Transit equilibrium assignment: a model and solution algorithms. Transportation Science, 28 (3), 193–203. doi: 10.1287/trsc.28.3.193
Ponkratov, D. P., Faletska, G. I. (2014). Valuing criteria for selecting them ovement of passenger sincities. Scientificnotes. Interuniversitycollection, 46, 452–459.
Vinogradov, M. I. (Еd.) (1969). Guidance on the physiology of labor). Moscow, 408.
Davidich, J. O. (2006). Design motortechnology. Protsivconsideringneuro science driver. Kharkov. 292.
Baevskii, R. M. (1984). Mathematical analysis of change sinheartrate during stress. Moscow, 222.
Halushko, V. G. (1976). Probabilistic and statistical methods by car. Kiev, 232.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Тетяна Михайлівна Григорова, Юрій Олександрович Давідіч, Віктор Костянтинович Доля 2015
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.