Формування математичної грамотності майбутнього вчителя технологій при вивченні дисципліни «Вища математика»
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.39151Mots-clés :
вища математика, математична грамотність студента, технологічна освітаRésumé
У статті описується роль дисципліни «Вища математика» у формуванні математичної грамотності майбутнього вчителя технологій, показані психолого-педагогічні основи формування математичних знань і понять у студентів під час вивчення дисципліни. В статті дається поняття інновацій, описана специфіка викладання дисципліни «Вища математика» у Полтавському національному педагогічному університеті імені В. Г. Короленка
Références
Dichkivska, I. M. (2004). Innovatsijni pedagogichni tekhnologii. Kiev. Akademvidav, 218.
Zinkovsky, U. (2011). Visha osvita u vitchiznynukh systemach navchanny ta economic. Visha osvita, 9, 16–26.
Gusak, N. V. (2012). Realizatsiy poshukovikh modeley na urokakh trudovogo navchanny v 5–6 klassakh. Naukoviy chasopis Nationalnogo pedagogichnogo universitety imeni M. P. Dragomanova. Seriy №5. Pedagogichni nauki: realii ta perspektivu, 31, 76–81.
Bochar, I. I., Gevko, I. V. (2011). Usloviy intelectualnogo razvitiy uchenikov kak sostavlyushay uchebno-poznavatelnoy deytelnosti v protsese ikh trudovoy podgotovki. Naukovi zapisky Ternopilskogo natsionalnogo pedagogishnogo universitety imeni Volodimira Gnatuka. Seriy: Pedagogica, 3, 64–69.
Aleksuk, A. M. (1998). Pedagogika Vishoi osviti Ukraini. Istoriy. Teoriy. Kiev: Libid, 560.
Galperin, P. Y. (1971). Obuchenie i umstvennoe razvitie. Materiali IV Vsesouznogo Obshestva psykhologov. Tbilisi: Akademiy, 19–24.
Slepkan, Z. I. (2000). Metodika navchanny matematic. Kiev: Zodiak-EKO, 512.
Gumenuk, T. B. (2012). Realizatsiy metodu proektiv u processi pidgotovky maybutnich uchiteliv tekhnologiy. Naukoviy chasopis Natsionalnogo pedagogichnogo universitety imeni M. P. Dragomanova. Seriy №5. Pedagogichni nauki: realii ta perspektivu, 31, 69–76.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Андрій Михайлович Хлопов 2015
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.