Пошук оптимальної кількості варіантів транспортних одиниць комбінованих перевезень вантажів
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.40226Mots-clés :
комбіновані перевезення, транспортні одиниці, функція потреби, метод випадкового пошуку, метод індукціїRésumé
У статті розглядаються підходи щодо вибору кількості варіантів транспортних одиниць комбінованих перевезень вантажів в залежності від відстані перевезень та необхідної вантажопідйомності транспортних одиниць.
Наведено методику вибору кількості варіантів транспортних одиниць комбінованих перевезень вантажів для конкретних умов та обмежень за допомогою методів випадкового пошуку та індукції для визначення мінімальних сумарних експлуатаційних витрат
Références
Law of Ukraine «On approval of the Comprehensive Program of Ukraine as a transit country in 2002–2010» (2002). PU, 24.
Kalchenko, A. (2003). Logistics: Textbook. Кiev: KNEU, 284.
Railway Gazzette International (2013). 6, 56–59.
Carriere, B. (2001). Rail-route. Une part encore tres reduite du traffic.La Viedu Rail, 205, 22–23.
Seidelmann, Ch. (2004). Basic results of BIC study on European Intermodal loading units. Containers, 1-2, 12–15.
Avdeev, S. (2014). Combined transport reality of tomorrow? Ukrainian railways, 1 (7), 30–32.
Ruger, B. (2003). Kombinierter Verkehr als Rettung des Schienenguterverkehrs. Technische Universitat Wien (Institut fur Eisenbahnwesen, Verkehrswirtschaft und Seilbahnen), 5, 1–27.
Shor, D. (1962). Statistical methods for analysis and control of quality and reliability. Moscow: Radio Sovetskoe, 552.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Олександр Семенович Крашенінін, Ольга Олександрівна Шапатіна 2015
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.