Науково-методичний центр «Агроосвіта» як осередок розвитку професійно-педагогічної компетентності викладачів в умовах дистанційного навчання
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.41157Mots-clés :
інноваційні технології навчання, професійно-педагогічна компетентність, Науково-методичний центр, мультимедійний програмно-методичний комплексRésumé
У статті висвітлено діяльність Науково-методичного центру «Агроосвіта» з впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчально-виховний процес. Особлива увага приділена розвитку професійно-педагогічної компетентності викладачів аграрних вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації в умовах дистанційного та змішаного навчання засобами мультимедійного програмно-методичного комплексу
Références
Komarenko, N. H. (1997). Formi organizatsiyi metodichnoyi roboti v gimnaziyi [Organizational forms of methodological work in gymnasium]. Odesa, 24.
Danylova, H. S. (1997). Metodichnі sluzhbi Ukraini: problemi upravlіnnja, profesіjna pіdgotovka : navch. metodichnij posіbnik [Methodological services of Ukraine: management issues, training: methodological manual]. Kyiv : IZMN, 256.
Korohod, N. P. (2005). Upravlinnya sistemoyu naukovo-metodichnoyi roboti v tehnikumah : navch. posibnik [System management of scientific and methodological work in technical schools: teaching aid]. Dnipropetrovsk : Porohy, 143.
Popova, N. V. (2008). Organizasijno-metodichni zasadi konsultativnogo zabezpechennya upravlinskoi diyalnosti kerivnikiv zagalnoosvitnih navchalnih zakladiv u regioni [Organizational and methodological principles of consultancy support for the heads’ administrative activity of general educational establishments in the region]. Kyiv, 20.
Kuznietsova, O. Z. (2000). Metodicheskaya sluzhba kak faktor razvitiya professionalnoy kompetentnosti pedagoga [Methodological service as a factor for the development of teacher’s professional competence]. Ulan-Ude, 20.
Khomenko, M. P. (2004). Praktichna pidgotovka studentiv u vischih agrarnih navchalnih zakladah [Students’ practical training in agrarian higher educational establishments]. Kyiv : Agrarna osvita, 194.
Chernilievskiy, D. V. (2002). Didakticheskie tehnologii v vyisshey shkole : ucheb. posobie dlya studentov [Didactic technologies in higher school: allowance for students]. Moscow: UNITI-DANA, 437.
Oliinyk, V. V., O. S. Snisarenko, O. S., Kliasen, N. L., Khomenko, M. P., Oliinyk,V. V., Zhukovska, S. A. (2014). Rozvitok profesiynoyi pedagogichnoyi kompetentnostI vikladachiv vischih navchalnih zakladIv I–II rivniv akreditatsiyi : nauk.-metod. posib. [The development of teachers’ professional and pedagogical competence in higher educational establishments (I-II ac.l.): manual]. Kyiv : Agrarna osvita, 665.
Zagviazinskiy, V. I. (1997). Pedagogicheskoe tvorchestvo uchitelja [Teacher’s pedagogical creativity]. Moscow: Pedagogics, 160.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Світлана Анатоліївна Жуковська 2015
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.