Принципи організації самостійної роботи студентів та вимоги до її проведення
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.52181Mots-clés :
вимоги, самостійна робота, студенти, принципи організації, вимоги до проведення, завданняRésumé
У статті проаналізовано визначення самостійної роботи як дидактичного явища. Розкрито основні принципи її організації (активність студентів, індивідуалізація навчання, доступність матеріалу, що вивчається, чіткість та визначеність завдань, наочність, систематичність та послідовність у формуванні навичок самостійної роботи, свідомість та самостійність навчання та інші) та визначено вимоги до її проведення
Références
Shishkina, N. O. (2004). Organizatsiya samostiynoyi roboti studentiv u protsesi vivchennya yuridichnih distsiplin u vischomu navchalnomu pedagogichnomu zakladi. Kharkiv, 21.
Klochko, V. P. (1992). Formyi i metodyi stimulirovaniya poznavatelnoy deyatelnosti studentov v protsesse samostoyatelnoy rabotyi. Samostoyatelnaya rabota studentov kak prioritetnaya forma uchebnogo protsessa, 92, 36–41.
Pidkasistyiy, P. I. (2004). Organizatsiya uchebno-poznavatelnoy deyatelnosti studentov. Moscow: Pedagogicheskoe obshestvo Rosij, 112.
Kushnir, G. L. (2013). Rol didaktichnih printsipiv navchannya u protsesi zasvoennya kraeznavchih znan studentami. Naukovi zapiski NDU imeni M. Gogolya, 5, 160–166
Paliy, V. V., Ushenin, V. A. (1992). Planirovanie samostoyatelnoy rabotyi studentov. Samostoyatelnaya rabota studentov kak prioritetnaya forma uchebnogo protsessa, 92, 8−14.
Harlamov, I. F. (1990). Pedagogika. Moscow: Vysha shkola, 576
Avramenko, V. I. (1988). Sovershenstvovanie samostoyatelnoy rabotyi studentov po inostrannomu yazyiku putem ispolzovaniya TSO. Intensifikatsiya uchebnogo protsessa i samostoyatelnaya rabota studentov, 114–116.
Esipov, B. P. (1961). Samostoyatelnaya rabota uchaschihsya na urokah. Moskva: Gosudarstvennoe uchebno-pedagogicheskoe izdatel'stvo ministerstva prosveshhenija RSFSR, 239
Kozakov, V. A. (1990) Samostoyatelnaya rabota studentov i ee informatsionnoe obespechenie. Kyiv: Vysha shkola, 248.
Lozova, V. I. (Ed.) (2006). Lektsiyi z pedagogiki vischoyi shkoli. Kharkiv: OVS, 296.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Анна Володимирівна Котова, Рима Леонардівна Туренко 2015
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.