Методи аналізу поведінки покупця інтернет магазину для підвищення рівня продажів
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.55825Mots-clés :
аналіз кошику покупця, виявлення множин, мережа продуктів, дані транзакцій, асоціативні правилаRésumé
Напрям аналізу кошика покупця, пошук значущих асоціацій у даних о покупках клієнтів, є одним з найстаріших місць видобутку даних. Типовим рішенням є видобуток і аналіз асоціативних правил, які приймають форму висловлювань. Типові набори даних транзакцій можуть мати сотні або тисячі очевидних, асоціативних правил. Обрати найкращий метод аналізу даних – важливе завдання
Références
Ayvazyan, C. (2010). Prykladnaya statystyka. Moscow: JuNITI-Dana, 207.
Yadov, V. (2005). Sotsyolohycheskoe yssledovanye – metodolohyya, prohramma, metody. Moscow: Samarskij universitet, 314.
Elmeev, V., Ovsyannykov, V. (1999). Prykladnaya sotsyolohyya. Ocherky metodolohyy. Sankt-Peterburg: SPbGU, 296.
Kazakov, Y. U. (2003). Ynstrumentaryy sotsyalnykh tekhnolohyy (psykholohycheskye aspekty). Vladivostok: TIDOT DVGU, 153.
Keksel, O. (2003). Metodyka yssledovanyy v sotsyalʹnoy rabote y sotsyalʹnaya statystyka. Tomsk: TPU, 155.
Korotkova, A. (2011). Statystycheskoe obespechenye marketynhovykh yssledovanyy. Moscow: MJeSI, 143.
Dorohonko, E. (2010). Obrabotka y analyz sotsyolohycheskykh dannykh. Surgut: SurGu, 67.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Анастасія Валентинівна Літвінцева, Наталя Совєтівна Лєсна 2015
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.