Основні етапи і педагогічні умови підготовки майбутніх учителів природничих дисциплін до реалізації здоров’язбережувальних технологій у закладах освіти
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.57048Mots-clés :
здоров’я, соціалізація, здоров’язбережувальні технології, , культура здоров’я, педагогічні умови, здоров’язбережувальне середовищеRésumé
У статті висвітлюються сутнісні характеристики та етапи підготовки майбутніх учителів природничих дисциплін до реалізації здоров’язбережувальних технологій у закладах освіти: пропедевтичний, аналітико-практичний і корекційно-технологічний. Обґрунтовуються педагогічні умови для забезпечення максимальної ефективності процесу підготовки майбутніх учителів природничих дисциплін до реалізації здоров’язбережувальних технологій у закладах освіти
Références
Anohyna, G. M. (2009). Dydaktycheskye uslovyja razvytyja lychnosty v systeme shkol'nogo estestvennonauchnogo obrazovanyja [Didactic conditions of development of the individual in school science education]. Moscow, 59.
Vasyl'eva, N. V. (2004). Organyzacyonno-pedagogycheskye uslovyja sohranenyja zdorov'ja uchashhyhsja pry obuchenyy v srednej obshheobrazovatel'noj shkole [Organizational-pedagogical conditions of preserving the health of pupils at training at secondary school]. SPb., 24.
Gashenko, I. O. (2005). Pedagogichni umovy gumanitaryzacii' pryrodnycho-naukovoi' osvity starshoklasnykiv u zagal'noosvitnih navchal'nyh zakladah Ukrai'ny [Pedagogical conditions humanization of science education in senior secondary schools Ukraine]. Zaporizhzhja, 198.
Dolyns'kyj, B. T. (2011). Teoretyko-metodychni zasady pidgotovky majbutnih uchyteliv do formuvannja zdorov’jazberezhuval'nyh navychok i vmin' u molodshyh shkoljariv u navchal'no-vyhovnij dijal'nosti [Theoretical and methodological principles of training of teachers to formation of health saving skills in younger students in educational activities]. Odesa, 44.
Jefimova, V. M. (2010). Pedagogichni umovy pidgotovky majbutn'ogo vchytelja pryrodnychyh dyscyplin do vykorystannja zdorov’jazberezhuval'nyh tehnologij: innovacijni aspekty [Pedagogical conditions of future teacher of natural sciences for use zdorov'yazberezhuvalnyh technologies: innovative aspects]. Alushta, 419–422.
Ivanova, N. K. (2000). Organizacionno-pedagogicheskie uslovija formirovanija zdorovogo obraza zhizni shkol'nikov [Organizational-pedagogical conditions of formation of healthy life-style school]. Samara, 20.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Марина Миколаївна Дяченко-Богун 2015
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.