Організаційно-педагогічні умові професійного самовдосконалення соціальних працівників у ресурсних центрах (за результатами експерименталь-ного дослідження)
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.60561Mots-clés :
організаційно-педагогічні умови професійного самовдосконалення, професійне самовдосконалення, ресурсний центрRésumé
У статті визначено, обґрунтовано та експериментально перевірено у ході дослідження такі організаційно-педагогічні умови професійного самовдосконалення соціальних працівників у ресурсних центрах, як: урахування інформаційно-методичних потреб соціальних працівників; сприяння партнерської взаємодії соціальних працівників з представниками державних та неурядових організацій; здійснення методичного супроводу соціальних працівників у ресурсних центрах професійного самовдосконалення соціальних працівників у ресурсних центрах
Références
Tymoshenko, N. (2016). Professional self social teacher. Kyiv: Kyiv. University of Borys Grinchenko, 128.
Kosholap, A. (2009). Pedagogical conditions of preparation of future teachers of physical self. Vinnitsa, 182.
Sklyarenko, I. (2009). Professional self-improvement in the preparation of future teachers of music. Kyiv, 243.
Myhovych, I., Zhmyr, V. (2004). Formation of training and social workers: experience, problems. Social Work in Ukraine: Theory and Practice, 2, 122–131.
Lyakh, T.; Bezpalko, O., Basyuk, T., Bondarenko, Z. et. al; Bezpal'ko, O. V. (Ed.) (2007). Аctivities and resource information and consultancy centers. Improving social services for children and families in the community, summarizing the experience of the project. Kyiv: Science. World, 144.
Trotsenko, N. (2012). Professional self-development of social workers in the resource centers, 20.
Serhiyenko, N. (2010). Оrganizational and pedagogical conditions of professional competence of teachers of secondary schools. Theory and methods of management education, 3, 3–11.
Polozenko, O. (2003). Organizational-methodical conditions of improving teaching senior teacher of the agricultural school. Ternopol, 20.
Trotsenko, N. (2012). Professional self-development of social workers in the resource centers. Kyiv, 243.
Trotsenko, N.; Lokaryeva, G. (Ed.) (2011). Social partnership as one of the pedagogical conditions of professional self-help social workers in resource centers. Bulletin of Zaporizhzhya National University: teaching science, 3 (16), 169–174.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Наталія Євгенівна Тимошенко 2016
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.