Наукове підгрунтя еволюції маркетингових теорій та їх значимість у розвитку національної економіки
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2017.105141Słowa kluczowe:
маркетинг, глобальний маркетинг, еволюція маркетингу, маркетингові теорії, національна економікаAbstrakt
В статті обґрунтовано наукові засади еволюції та використання маркетингових теорій у розвитку національної економіки. Досліджено структурну зв’язаність елементів формування та розвитку системи маркетингу та економічного зростання національної економіки. Визначено глобальну роль маркетингу у розвитку світо господарської системи та економіки України
Bibliografia
Pavlenko, A. F., Vojchak, A. V. (2001). Marketing. Kyiv: KNEU, 106.
Astahova, І. E. (2006). Marketing. Kharkiv: HNEU, 208.
Jevans, Dzh., Berman, B.; Goryachev, A. A. (Ed.) (1990). Marketing. Moscow: Ekonomіka, 350.
Borodkіna, N. O. (2007). Marketing. Kyiv: Kondor, 362.
Cherkovec, V. N. (1994). Vsemirnaya istoriya ehkonomicheskoy mysli. Vol. 5. Moscow: Mysl, 558.
Drucker, P. F. (1973). Management. Tasks, Responsibilities, Practies. New York: Harper R. Row, 64–65.
Garkavenko, S. S. (2006). Marketing. Kyiv: Lіbra, 720.
Kotler, P. (1965). Phasingout Weak Products. Harvard Business Review, 107–118.
Levitt, T. (1976). Marketing Myophia. Harvard Business Rview, 55, 26–44.
Madzharo, S. (1979). Mezhdunarodnyi marketing. M.: Mezhdunarodnye otnosheniya, 263.
Zeithaml, V. A., Parasuraman, A., Berry, L. L. (1985). Problems and Strategies in Services Marketing. Journal of Marketing, 49 (2), 33–46. doi: 10.2307/1251563
Lamben, Zh.-Zh. (1996). Strategicheskii marketing. Evropeiskaya perspektiva. Saint Petersburg: Nauka, 589.
Malhorta, N., Nehresh, K. (2002). Marketingovye issledovaniya. Moscow: Izdatel'skiy dom «Vil'yams», 960.
Kotler, F.; Volkova, L. A., Kapturevskiy, Yu. N. (2001). Marketing – menedzhment. Saint Petersburg: Piter, 752.
##submission.downloads##
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2017 Olga Ilyash, Irina Dzhadan
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.