Підготовка майбутніх учителів до суб’єкт-суб’єктної взаємодії з учнями
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2014.28821Słowa kluczowe:
суб’єкт, взаємодія, середовище, майбутній учитель, система підготовки, гуманізація, навчальні смислиAbstrakt
У статті представлено теоретичне обґрунтування системи підготовки майбутнього вчителя до суб'єкт-суб'єктної взаємодії з учнями. Система базується на принципах: гуманізації освітньо-професійного середовища, свободи вибору траєкторії розвитку, взаємозв'язку сфер діяльності, культуровідповідності, ціннісного ставлення до співпраці, співробітництва суб'єктів у всіх сферах діяльності. Процес підготовки вчителів складається з чотирьох етапів.
Bibliografia
1. Mills, G. E. (2007). Action research: A guide for the teacher researcher. Third edition. Upper Saddle River, N. J: Pearson Merrill Prentice Hall, 264.
2. Kagan, S. (1999). Cooperative Learning. Resources for Teachers, Inc., 246.
3. Clark, H. H., Bly, B. (1995). Pragmatic and discourse // Speech, language and communication. San Diego : Academic Press, 410.
4. Hura, O. I. (2006). Psykholoho-pedahohichna kompetentnist’ vykladacha vyshchoho navchal’noho zakladu: teoretyko-metodolohichnyy aspekt : monohrafiya. Zaporizhzhya : HU "ZIDMU", 332.
5. Aksenova, H. Y. (1998). Formyrovanye sub’ektnoy pozytsyy uchytelya v protsesse professyonal’noy podhotovky. Moscow, 411.
6. Cherkasova, O. V. (2005). Humanystycheskye shkoly KHKH veka. Samara : Yzd-vo "Samarskyy unyversytet", 231.
7. Zakyrova, A. F. (2001). Teoretyko-metodolohycheskye osnovy y praktyka pedahohycheskoy hermenevtyky. Tyumen, 317.
8. Bakhtyn, M. M. (1988). Éstetyka slovesnoho tvorchestva. Moscow: Yskusstvo, 350–351.
9. Korol, A. D. (2009). Dyaloh v obrazovanyy: évrystycheskyy aspekt. Moscow: TSDO «Éydos», Yvanovo : Yzdatel’skyy tsentr «Yunona», 260.
##submission.downloads##
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2014 Олена Олегівна Ліннік
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.