Маркетингові дослідження світового ринку овочевої продукції: досвід для України
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.37489Słowa kluczowe:
маркетинг овочевої продукції, міжнародні маркетингові канали, маркетингові системи, маркетингова коопераціяAbstrakt
У статті досліджено стан , тенденції та особливості формування ринку овочів у світі та в Україні. Визначено пріоритети підвищення конкурентоспроможності ринку овочевої продукції на прикладі розвинених країн. Встановлено, що Україна знаходиться на початковому етапі розвитку азів маркетингу, проте без стратегічного передбачення вона ризикує так і не зайняти місце на світовому ринку
Bibliografia
Malik, M. J.(2005)ю Metodichni pidhodi do organizatcii marketing innovatcij naukoemnogo rinku agropromislovogo virobnitctva[Methodological approa chesto marketing high-techinnovation markets of agricultural production ]. Economy APC, 8, 22–26.
Perepelytsya, N. M. (2004)ю Innovatcijna diyal'nist naukovih ustanov ta ekonomichna otcinka ii rezul'tativ [Innovation activities of research institution sand economice valuation of the results ] . EconomyAPC, 6, 90–94.
Vlasov, V. I. (2007). Vikoristannya zemel'nih resursiv u krainah – osnovnih virobnikah ovochevoi produkcii [land use in the country – the main producer of agricultural products ]. EconomyAPC , 4, 152–154.
Konturova, S. M. (2006). Golovni chinniki i naslidki rozvitkyUkrainu v umovach globalizatcii [Main factors and consequences of Ukraine's economic development in the contex of globalization]. Recent economic problems, 12 (66), 91–97.
Vlasov, V. I. (2001). Global'na prodovol'cha problema[Global food problem ]. Kyiv, 506.
Monitoring virobnicho – finansovoj diyal'nosti pidpriemstv i organizatcij APK za 2011 rik (zaklyuchni danni ). [Monitoring of industrial and financial activity of the enterprises and organizations of APC in 2011 (final data) ] (2011). Part II: Agricultural (economic performance). International comparisons. Kyiv.
Sych, Z. D. (2005) Novi perspektivi ukrains'kogo ovochivniztva [New Perspectives UkrainianVegetable ] Agronomist, 2, 2–6.
Mukoviz, V. S. (2003). Osnovni tendentcii v organizatcii marketing ovochevoi produktcii [Major trends in the marketing of vegetable production]. Ahroinkom, 9-10, 56–61.
Yurchenko, A. Yu. Mignarodnij dosvid zastosuvannya sil's'kogospodars'kogo marketing na rinku ovochevoi produktcii [International experience with agricultural marketing market vegetable production]. Available at: http://www.agrosoft.ks.ua/component/jdownloads/finish/52-/841
Tkach, A. V. (2005). Sel'skohozyajstvennaya kooperatciya [Selskohozyaystvennaya kooperatsyya]. Moscow, Russia: Yzdatelskaya torhovaya Corp. "Dashkov i K", 128–132.
Zinovchuk, V. V. (2001). Marketingovi kooperativi v SSHA [Marketing cooperatives in the USA] Rural time, 57 (259), 15.
Hubeni, Y. Y. (2000)/ Transformatciya sil's'kogospodars'kih kooperativiv u Chehii [Transformation of agricultural cooperatives in the Czech Republic]. Economy APC, 2, 87–91.
##submission.downloads##
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2015 Алла Валериевна Гуменюк
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.