Педагогічні технології інтеграції майбутніх учителів в освітньо-професійний простір
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.38981Słowa kluczowe:
освітньо-професійний простір, інтеграція, педагогічні технологіїAbstrakt
У статті розглядаються педагогічні технології інтеграції майбутніх педагогів в освітньо-професійний простір педагогічного ВНЗ на основі психолого-педагогічного проектування та відтворення оптимальних дій всіх учасників професійної підготовки, забезпечуючи переконливість пояснень і прогнозування інтеграції майбутніх педагогів в освітній простір, мінімізуючи несприятливі взаємовпливи індивідуальних проявів і освітнього простору на формування особистісно професійної зрілості майбутнього педагога
Bibliografia
Huzeev, V. V. (2006). Еffektyvnіe obrazovatelnіe tekhnolohyy: Yntehralnaia y TOHYS. Moscow: NYY shkolnіkh tekhnolohyi, 208.
Khell, L. (2007). Teoryy lychnosty. SPb.: Pyter, 607.
Lobok, A. M. (2001). Veroiatnostnіу myr : [opіt fylos.-ped. khronyk obrazovat. еksperymenta]. Ekaterynburh : AMB , 223.
Krіlova, N. B., Aleksandrova, E. A. (2003). Ocherky ponymaiushchei pedahohyky. Moscow : Narodnoe obrazovanye, 450.
Aleksandrova, E. A. (2003). Еlementу yndyvydualyzatsyy obuchenyia // Shkolnіe tekhnolohy, 2, 23–28.
Belkyn, A. S. (2000). Osnovі vozrastnoi pedahohyky. Moscow: Akademyia, 192.
Slavhorodskyi, E. Y. (2004). Obrazovatelnіe systemі obzor ystorychesky slozhyvshykhsia podkhodov. Dyrektor shkolі, 8, 45.
Selevko, H. K. (2006). Еntsyklopedyia obrazovatelnіkh tekhnolohyi: V 2 t. Seryia «Еntsyklopedyia obrazovatelnіkh tekhnolohyi». Moscow: NYY shkolnіkh tekhnolohyi, 1, 816.
Fontanova, A. (2001). Tekhnolohyia, kotoraia pozvoliaet nam stat druhymy. Pervoe sentiabria, 3, 44‑49.
Bohoiavlenskoi, D. B. (Ed.) (1997). Osnovnіe sovremennіe kontseptsyy tvorchestva y odarоnnosty. Moscow: Molodaуia hvardyia, 402.
Passov, E. Y. (2010). Metodolohyia metodyky: еmpyrycheskye metodі yssledovanyia. Lypetsk : [b. y.], 647.
Bybler, V. S. (1990). Ot naukouchenyia – k lohyke kulturі : dva fylosofskykh vvedenyia v dvadtsat perviу vek. Moscow : Polytyzdat, 413.
Tarasov, L. V. (1997). Avtorskoe predstavlenye shkolі «Еkolohyia y dyalektyka» : [monohrafyia]. Moscow: VShMF «Avanhard», 189.
Kabalevskyi, D. B. (1984). Syla yskusstva. Moscow: Molodaуia hvardyia, 142.
Kyriushyn, V. V. (1993). Muzіkalnіe myfі Moscow: Tryton, 174.
Nemenskyi, B. M. (1987). Mudrost krasotі : o problemakh еstetycheskoho vospytanyia. Moscow: Prosveshchenye, 253.
Sukhomlynskyi, V. O. (1977). Vybrani tvory : v 5 t. Kiyv: Rad. shkola. T. 3: Sertse viddaiu liudiam. Narodzhennia hromadianyna. Lysty do syna, 670.
##submission.downloads##
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2015 Валентина Іванівна Цина
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.