Педагогічна система формування міжкультурної толерантності майбутніх магістрів з економіки
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.59181Słowa kluczowe:
педагогічна система, міжкультурна толерантність, компоненти, комунікація, педагогічні принципи, методи, формиAbstrakt
Розглянуто та проаналізовано основні компоненти педагогічної системи формування міжкультурної толерантності майбутніх магістрів з економіки (цілі, принципи, зміст, методи і форми навчальної діяльності); визначено зміст формування зазначеної професійної якості; запропоновано методи, форми та засоби формування міжкультурної толерантності, а також шляхи ефективної реалізації поставленого завдання
Bibliografia
Rierdon, B. E. (2001). Tolerantnost – doroga k miru [Tolerance – the way to peace]. Moscow: Bonfri, 304.
Dmitrenko, T. A. (1996). Pedagogicheskaia sistema: structura I zakony funktsyonirovaniya [Pedagogic system: structure and laws of functioning]. Poniatiynyi apparat pedagogiki I obrazovaniya [Pedagogy and education conceptual apparatus], 2, 68–79.
Bespalko, V. P. (1977). Osnovy teorii pedagogicheskikh sistem (Problemy I metody psikhologo-pedagogicheskogo obespecheniya tekhnicheskikh obuchaiuschikh sistem) [The basis of the theory of pedagogic systems (Psychological and pedagogical support of technical teaching systems problems and methods]. Voronezh: izdatelstvo Voronezhskogo universiteta, 304.
Leontiev, D. D., Mandrikova, Y. Y., Osin, Y. N. (2007). Opyt structurnoy diagnostiki lichnostnogo potentsyala [The experience of personality potential structural diagnostics]. Psikhologicheskaya diagnostika [Psychological diagnostics], 1, 8–31.
Yerastova-Mikhalus, I. B. (2015). Pedagogichni pryntsypy formuvannia mizhkulturnoiy tolerantnosti maibutnikh magistriv z ekonomiky [Pedagogical principles of cross-cultural tolerance formation of the future masters of economics]. Onovlennia zmistu, form ta metodiv navchannia I vukhovannia v zakladakh osvity [The content and methods of teaching and education renewal in educational establishments], 12 (5), Part I, 221–229.
Lerner, I. Y. (1981). Didakticheskiye osnovy metodov obucheniya [Methods of teaching didactic basis]. Moscow: Pedagogica, 186.
Skatkin, M. N. (1986). Metodologiya I metodika pedagogicheskikh issledovaniy [Pedagogical research methodology and methods]. Moscow: Nauka, 352.
Kraievskiy, V. V. (2003). Obschiye osnovu pedagogiki: uchebnik dlia vysshykh pedagogicheskikh uchebnykh zavedeniy [Pedagogy basic foundation: textbook for the higher pedagogical educational establishments]. Moscow: Akademiya, 256.
Bezrukova, V. S. (1996). Pedagogica. Proektivnaya pedagogica [Pedagogy. Projective pedagogy]. Yekaterinburg: Delovaya kniga, 342.
##submission.downloads##
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2016 Інна Борисівна Єрастова-Михалусь
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.