Особливості формування організаційної культури підприємств сфери гостинності
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.62597Słowa kluczowe:
організаційна культура, інструмент оцінки корпоративної культури К. Камерона і Р. Куїнна, організаційна ефективність, підприємство гостинностіAbstrakt
У статті проаналізовано зміст та особливості формування ефективної організаційної культури. Розглянуто систему факторів, від яких залежить формування ефективної організаційної культури. А також досліджено переваги застосування методики Камерона і Куїнна щодо побудови ефективної організаційної культури підприємств гостинності. За допомогою інструменту OCAI К. Камерона і Р. Куїнна визначено тип корпоративної культури досліджуваної організації, виявлено її сильні і слабкі сторони
Bibliografia
Spivak, V. A. (2001). Corporate culture. Sankt-Peterburg: Piter, 352.
Mescon, M. H. (1998). Motivational climate of the organization. Personnel Management, 6.
Shein, E. H. (2002). Organizational culture and leadership. Sankt-Peterburg: Piter, 35–39.
Cameron, K. S., Quinn, G. E. (2001). Diagnosing and changing organizational culture. Sankt-Peterburg: Peter, 100–121.
Liker, J., Hoseus, M. (2011). Corporate culture. Moscow: Alpina Pablisher, 354.
Lapin, T. A. (2005). Corporate Culture. Omsk "Omsk State University Publishing House", 96.
Markova, E. V. (2005). Сorporate culture in the hospitality industry. Parade of hotels, 265.
Tarasyuk, V. D. (2009). Elements and factors of formation of organizational culture of the enterprise. Scientific notes of TNU. Series: Economy and management, 22 (2), 333–340.
Solntseva, N. V. (2011). Normative-legal support of formation of organizational culture on the enterprise. Development Management, 4 (101), 237–239.
Mogutnova, N. N. (2005). Corporate culture: definition, approaches. First steps, 130–136.
##submission.downloads##
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2016 Дарія Іванівна Басюк, Мар’яна Володимирівна Рознатовська
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.