Соціокультурні принципи в сучасній науці та освітніх технологіях фізичної культури
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.63515Słowa kluczowe:
вища освіта, фахівці фізичного виховання, антропні освітні технології, креативність, соціалізаціяAbstrakt
В статті висвітлюються антропні освітні технології, побудовані на основі принципів діяльнісного, соціокультурного підходу у педагогічній сфері суспільства. Зазначається, що основоположним принципом інновацій у сфері вищої педагогічної системи повинна стати гуманітарна сутність освіти, її спрямованість на високий професійний, духовно-ціннісний і загальнокультурний розвиток особистості студента
Bibliografia
Vasyljuk, V. M., Jarmoshhuk, O. O. (2014). Znachennja rozvytku kreatyvnosti jak akmeologichnoi' invarianty profesionalizmu majbutn'ogo fahivcja z fizychnoi' kul'tury. Naukovi pedagogichni problemy fizychnoi' kul'tury, 12 (53), 17–20.
Verbickij, A. (1991). Aktivnoe obuchenie v vysshej shkole. Moscow, 208.
Dychkivs'ka, I. M. (2004). Innovacijni pedagogichni tehnologii'. Kyiv: Akademvydav, 352.
Tymoshenko, O. V. (2008). Optymizacija profesijnoi' pidgotovky majbutnih uchyteliv fizychnoi' kul'tury. Kyiv: vyd-vo NPU imeni M. P. Dragomanova, 420.
Shyjan, B. M., Papusha, V. G. (2005). Metodyka vykladannja sportyvno-pedagogichnyh dyscyplin u vyshhyh navchal'nyh zakladah fizychnogo vyhovannja i sportu. Kharkiv: «OVS», 208.
Shestakov, M. P. (2000). Shtuchnyj intelekt u sportyvnij nauci XXI stolittja. Teorija i praktyka fizychnoi' kul'tury, 7, 8–13.
Canuel, R. Why do we need innovation in education? (2012). Canadian Education Association. Available at: http://www.cea-ace.ca/blog/ron-canuel/2012/11/3/why-do-we-need-innovation-education
Neumajer, O. (2013). Innovation in education and innovative learning activities with ICT. Information and Communication Technology in Education. Proceedings. Ostrava: Ostravska univerzita v Ostravě, 207–212.
Bobrov, A. V. (1999). Pol'ova koncepcija mehanizmu svidomosti. Svidomist' i fizychna real'nist', 4 (3), 47–59.
Natale, G. G., Kozlovcev, V. Je. (2002). Strategija rozvytku fizychnoi' kul'tury i paradygma synergetyky. Teorija i praktyka fizychnoi' kul'tury, 4, 2–11.
Dons'kyj, D. D., Dmytrijev, S. V. (1999). Psyhosemantychni mehanizmy upravlinnja ruhovymy dijamy ljudyny. Teorija i praktyka fizychnoi' kul'tury, 9, 2–6.
##submission.downloads##
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2016 Василь Миколайович Василюк, Олена Олександрівна Ярмощук
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.