Маркетингові комунікації в торгівлі насінням
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.69335Słowa kluczowe:
маркетинг, маркетингова політика комунікацій, комплекс маркетингових комунікацій, торгівля насінням, сільське господарствоAbstrakt
У статті розглянуті проблеми організації маркетингових комунікацій в торгівлі насінням сільськогосподарських культур в Україні. Акцентована увага на ATL та BTL як рекламних інструментів у співпраці з кінцевим споживачем, персональний продаж та зв’язки з громадськістю. Розроблений опис типового процесу продажу насіння, а також наведені основні функції об’єктів процесу
Bibliografia
Dibrova, T. G. (2009). Marketyngova polityka komunikacij: strategii', vitchyznjana praktyka. Kyiv: «Vydavnychyj dim «Profesional», 320.
Kotler, F. (2004). Novye marketingovye tehnologii. Metody sozdanija genial'nyh idej. Sankt-Peterburg: Neva, 192.
Luk’janec', T. I. (2003). Marketyngova polityka komunikacij. Kyiv: KNEU, 524.
Jerankin, O. O. (2009). Marketyng v APK Ukrai'ny v umovah globalizacii'. Kyiv: KNEU, 420.
Rozen, Je. (2005). Anatomija sluhov: marketingovye priemy (The anatomy of buzz: how to create world of mouth marketing, Emanuel Rosen). Sankt-Peterburg: Piter.
MacDougall, A. ATL, BTL and TTL Marketing – Definitions And Examples. Revenue Builder Blog. Available at: http://www.revenuebuilderblog.com/2013/10/atl-btl-ttl-marketing.html
Fill, C., Jamieson, B. (2011). Marketing Communications. United Kingdom.
Romat, E. V. (2008). Reklama. Sankt-Peterburgb: Piter, 512.
Prymak, T. O. (2004). Marketyng. Kyiv: MAUP, 228, 186–200.
Teterin, Ju. N. (2012). Upravlenie kommunikacijami v APK regiona. Regional'naja jekonomika: teorija i praktika, 27 (258), 117–131.
##submission.downloads##
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2016 Богдана Сергіївна Дем'яненко
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.