Електронна комерція: теоретико-правові засади та сучасний стан в Україні

Авторы

  • Vadym Poliakh Харьковский торгово-экономический коледж Киевского торгово-экономического университета ул. Клочковская, 202, г. Харьков, Украина, 61054, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-7479-1912
  • Nadezhda Krivosheeva Харьковский торгово-экономический коледж Киевского торгово-экономического университета ул. Клочковская, 202, г. Харьков, Украина, 61054, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-2790-9076
  • Vitaliy Klochko Харьковский торгово-экономический коледж Киевского торгово-экономического университета ул. Клочковская, 202, г. Харьков, Украина, 61054, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-4100-1838
  • Olena Sharapova Харьковский государственный университет питания и торговли ул. Клочковская, 333, г. Харьков, Украина, 61051, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-8397-7655
  • Natalia Chujko Харьковская государственная зооветеринарная академия ул. Академическая, 1, пгт. Малая Даниловка, Дергачевский район, Харьковская область, Украина, 62341, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-9066-7105

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2017.101077

Ключевые слова:

електронна комерція, ринок, нормативно-правове регулювання, інформаційні технології, Інтернет

Аннотация

Проаналізовано підходи до визначення поняття «електронна комерція» у світовій і українській економічній думці, надане уточнене визначення даної категорії, яке відповідає сучасним реаліям. Визначено стан правового забезпечення і особливості регулювання електронної комерції в українському нормативно-законодавчому полі. Досліджено рівень розвитку ринку електронної комерції в Україні та визначено загально орієнтовані тренди на найближчу перспективу

Биографии авторов

Vadym Poliakh, Харьковский торгово-экономический коледж Киевского торгово-экономического университета ул. Клочковская, 202, г. Харьков, Украина, 61054

Кандидат экономических наук

Цикловая комиссия экономики и маркетинга

Nadezhda Krivosheeva, Харьковский торгово-экономический коледж Киевского торгово-экономического университета ул. Клочковская, 202, г. Харьков, Украина, 61054

Преподаватель высшей категории

Цикловая комисия экономики и маркетинга

Vitaliy Klochko, Харьковский торгово-экономический коледж Киевского торгово-экономического университета ул. Клочковская, 202, г. Харьков, Украина, 61054

Кандидат экономических наук, доцент

Цикловая комисия экономики и маркетинга

Olena Sharapova, Харьковский государственный университет питания и торговли ул. Клочковская, 333, г. Харьков, Украина, 61051

Преподаватель

Кафедра менеджменту организаций

Natalia Chujko, Харьковская государственная зооветеринарная академия ул. Академическая, 1, пгт. Малая Даниловка, Дергачевский район, Харьковская область, Украина, 62341

Кандидат экономических наук, доцент

Кафедра менеджменту, экономики та маркетинга

Библиографические ссылки

Doslidzhennya internet-audytoriyi. Internet Association of Ukraine. Available at: http://inau.ua/proekty/doslidzhennya-internet-audytoriyi

Chaffey, D. (2009). E-business and E-commerce Management. Strategy, Implementation and Practice. Upper Saddle River: Prentice Hall, 764.

Summer, A., Dunkan, Gr. (1999). E-Commerce. New York: NYH Publishing, 263.

Vladimir, Z. (1996). Electronic Commerce: Structures and Issues. International Journal of Electronic Commerce, 1 (1), 3–23. doi: 10.1080/10864415.1996.11518273

Koz'ye, D. (1999). Elektronnaya kommertsiya [E-commerce]. Moscow: Izdatel'sko-torgovyy dom «Russkaya redaktsiya», 288.

Martovoy, A. V. (2004). Sushchnost' i osnovnyye kharakteristiki elektronnogo biznesa, elektronnoy kommertsii, elektronnogo i internet-marketinga [The essence and main characteristics of e-business, e-commerce, electronic and Internet marketing]. Kul'tura narodov Prichernomor'ya, 1 (56), 146–152. Available at: http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/36241/37-Martovoy.pdf

Khubayev, G. N. (2005). Marketing informatsionnykh produktov i uslug [Marketing of information products and services]. Rostov on Don: RGEU «RINKH», 224.

Yudin, O. M., Makarova, M. V., Lavrenyuk, R. M. (2011). Systemy elektronnoyi komertsiyi: stvorennya, prosunennya i rozvytok [Systemy e-commerce: the creation, advancement and development]. Poltava: RVV PUET, 201.

Trubin, I. O. (2013). Pravovi zasady funktsionuvannya elektronnykh hroshey u sferi elektronnoyi komertsiyi [Legal principles of operation of electronic money in e-commerce]. Kyiv: Alerta, 136.

Elektronna komertsiya i pravo [E-commerce and law] (2010). Kharkiv: TEMPUS, 256.

Maksymova, T. S., Sorochan, D. V. (2010). Vykorystannya elektronnoyi komertsiyi rozdribnymy torhovelʹnymy pidpryyemstvamy [Using e-commerce retail trade enterprises]. Torhivlya i rynok Ukrayiny, 29, 273–279.

Khovrak, I. V. (2013). Elektronna komertsiya v Ukrayini: perevahy ta nedoliky [E-commerce in Ukraine: advantages and disadvantages]. Ekonomika. Finansy. Pravo, 4, 16–20.

Yevtushenko, D. D. (2014). Elektronnyy biznes, elektronna komertsiya, Internet-torhivlya: sutnistʹ ta vzayemozvʺyazok ponyatʹ [E-business, e-commerce, Internet commerce: the nature and relationship of concepts]. Biznes Inform, 8, 184–188.

Lebedenko, M. S. (2014). Osnovni ponyattya ta modeli elektronnoho biznesu [Basic concepts and models of e-business]. Efektivna ekonomіka, 12. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3836

Savytsʹka, N. L. (2014). Drayvery ta barʺyery rozvytku onlayn-ryteylu: teoretyko-metodychnyy aspekt [Drivers and barriers of online retail: theoretical and methodological aspects]. Biznes Inform, 10, 236–241.

The official portal of the Verkhovna Rada of Ukraine. Available at: http://rada.gov.ua

Pro osnovni zasady rozvytku informatsiynoho suspilʹstva v Ukrayini na 2007–2015 roky [On the Fundamentals of Information Society Development in Ukraine for 2007–2015] (2007). Zakon Ukrayiny vid 09.01.2007, No. 537-V. Vidomosti Verkhovnoyi Rady Ukrayiny, 12, 511. Available at: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/537-16

Pro zatverdzhennya Pravyl prodazhu tovariv na zamovlennya ta poza torhovelʹnymy abo ofisnymy prymishchennyamy [On Approval of Rules of sale of goods on order and out of commercial or office space] (2007). Nakaz Ministerstva ekonomiky Ukrayiny vid 19.04.2007, No. 103. Ofitsiynyy visnyk Ukrayiny, 80, 298.

Pro elektronnu komertsiyu [About E-commerce] (2015). Zakon Ukrayiny vid 03.09.2015. No. 675-VIII. Vidomosti Verkhovnoyi Rady Ukrayiny, 45, 410. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/675-19

Research Top 10 eCommerce markets. Available at: http://payonline.ru/news/analyst/24832/

Doslidzhennya rynku elektronnoyi komertsiyi Ukrayiny [Market Research Ecommerce Ukraine]. Available at: http://hub.kyivstar.ua/?p=13562

Prom.ua. Available at: http://prom.ua

Опубликован

2017-05-25

Выпуск

Раздел

Экономические науки