Spiritual and moral education in ukraine: contemporary state and perspectives
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.43958Ключевые слова:
spiritual and moral education, collaboration of program updating with the needs of Ukrainian schools, training programs of spiritual and moral content.Аннотация
The article investigates legal regulation of spiritual and moral education in Ukrainian, finds out innovative content and priority areas (ЗНЯТО), the connection between the updating of content of spiritual and moral education and the needs of secondary schools in the development, testing and implementation of training programs of spiritual and moral content, teacher training as a purveyor of spiritual and moral education of school children.Библиографические ссылки
Zhukovskiy, V., Moskalova, L. (2013). Theory and methodology of moral approached school subjects in general secondary schools: guide. Ostrog – Ostrog academy, 364.
Andrushchenko,V., Beh, I., Kremin, V. et. al (2011). National report on state and prospective of education development in Ukraine. Kremin ; NAPS of Ukraine. K. – Ped. Dumka, 304.
Sidanich, I., Yevtuh, M. (2013). Children moral education in national school (XX – early XXI cen.). NAPS of Ukraine, UEM. – K. : Interservice, 464.
Sidanich, I. L. (2013). Christian bases of spiritual and moral children upbringing in the history of the ukrainian school. European Applied Sciences, 1 (6), 101.
Trull, J. E. (1997). Walking in the way: an introdaction to Christian ethics. Nachville, Тennesse: Broadman&Holman Publishers, 344.
Robert, E. Clark, Lin, G., Allyn, K. (1991). Sloat Christian education: foundations for the future. Chicago : MOODE PRESS, 636.
Yount, W. R. (1996). Created to learn: Nachville, Тennesse : Broadman & Holman Publishers, 394.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2015 Ирина Леонидовна Сиданич
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.
Наше издание использует положения об авторских правах Creative Commons CC BY для журналов открытого доступа.
Авторы, которые публикуются в этом журнале, соглашаются со следующими условиями:
1. Авторы оставляют за собой право на авторство своей работы и передают журналу право первой публикации этой работы на условиях лицензии Creative Commons CC BY, которая позволяет другим лицам свободно распространять опубликованную работу с обязательной ссылкой на авторов оригинальной работы и первую публикацию работы в этом журнале.
2. Авторы имеют право заключать самостоятельные дополнительные соглашения, которые касаются неэксклюзивного распространения работы в том виде, в котором она была опубликована этим журналом (например, размещать работу в электронном хранилище учреждения или публиковать в составе монографии), при условии сохранения ссылки на первую публикацию работы в этом журнале .