Застосування рівнянь регресії для оцінювання ефективності виконання тестових вправ у фізичному вихованні студентів закладів вищої освіти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2019-4.04

Ключові слова:

фізичне виховання, студенти, вправи, рівняння регресії, оцінювання, коефіцієнт детермінаці, апроксимаці, мультиколінеарність

Анотація

У дослідженні представленні засоби використання математичного моделювання виконання тестових вправ у фізичному вихованні шляхом побудови рівнянь регресії. Мета: удосконалення методики оцінювання результатів виконання тестових вправ у фізичному вихованні. Методи: теоретичний аналіз та узагальнення; антропометрія; метод найменших квадратів; кореляційний і регресійний аналіз. Матеріал: вивчалась придатність рівнянь регресії для визначення ефективності фізичного виховання за показниками морфологічної, функціональної та фізичної підготовленості студентів 1÷3 курсів (n = 142) основного навчального відділення технічних спеціальностей та можливість оцінювання досягнень за середнє арифметичними балами восьми тестових вправ. Результати: придатність рівнянь регресії для оцінювання результатів виконання тестових вправ визначена за коефіцієнтом детермінації і середньою похибкою апроксимації у відсотках. Встановлено, що на точність оцінювання впливає вибір рівняння регресії, його цифровий формат, спосіб визначення опорних точок. З’ясовано, що для обчислення середнє арифметичних значень необхідно, щоб тестові вправи складали гетерогенний комплекс. Гетерогенність комплексу визначили за модулем значень парціальних коефіцієнтів кореляції, на підставі яких встановили мультиколінеарність вправ тесту. Висновки: у дослідженні оцінювання результатів виконання тестових вправ здійснено за добре підібраними рівняннями регресії (D = 99,82÷100 %) за високої точності нарахування балів як у кожному завданні (Ā = 0÷1,52 %), так і тесту в цілому (Ā = 0,71 %). Обчислені парціальні коефіцієнти кореляції засвідчили, що даний тест є гетерогенним, оскільки найбільше значення – r x5 x7 / x3 = 0,680 менше критичного показника мультиколінеарності – (0,7).

Біографії авторів

Віталій Михайлов, Навчально- спортивна база літніх видів спорту МОУ

кандидат педагогічних наук, доцент

Володимир Михайлов, Навчально-спортивна база літніх видів спорту МОУ

кандидат наук з фізичного виховання і спорту

Юлія Коростильова, Навчально-спортивна база літніх видів спорту МОУ

кандидат наук з фізичного виховання і спорту

Посилання

Амосов, Н. Н. (2002). Энциклопедия Амосова. Алгоритм здоровья. Человек и общество. М. : АСТ; Донецк : Сталкер.

Апанасенко, Г. Л. & Науменко, Р.Г. (1988). Соматическое здоровье и максимальная аэробная способность индивида. Теория и практика физкультуры, 4, 29-31.

Базака, Л. Н. & Разинков, А. И. (2015). Статистическая обработка данных в среде пакетов Statistica, EViews и MS Excel: методические указания по выполнению лабораторных работ. Пинск : ПолесГУ.

Заневський, І. П. (2011). Точність шкал оцінювання рівня фізичного здоров’я. Частина 1. Інтер- та екстраполяція шкали оцінювання. Фізична активність, здоров’я і спорт. 2 (4), 8-19.

Михайлов, Віт. В., Михайлов, Вол.,В., & Коростильова, Ю.С. (2014).

Оцінювання маси тіла студентів на основі індексу маси тіла за вимогами соматичного здоров’я людини. Журнал науковий огляд, Вип. 2, 1 (1 частина), 164-171.

Михайлов, Віт. В., Михайлов, Вол. В., & Коростильова, Ю. С. (2016).

Морфофункціональна підготовленість за оцінкою маси тіла та ЧСС студентів ВНЗ. Сучасні технології в сфері фізичного виховання , спорту та валеології: Збірн. наук. праць X Міжн. Інтернет наук.-метод. конф. Вип. 10. 202-216.

Михайлов, Віт. В., Михайлов, Вол. В., & Коростильова, Ю. С. (2019). Аналіз морфофункціонального стану та фізичної підготовленості військовослужбовців- учасників ООС з різною масою тіла. Сучасні тенденції та перспективи розвитку фізичної підготовки і спорту у ЗСУ, правоохоронних органах, рятувальних та інших спеціальних служб на шляху

Лещинський, О. Л., Рязанцева, В. В., Юнькова, О. О. , Юртин, І. І., & Юнькової, О. О. (Ed.). (2009). Практикум з економетрії. К. : ДП «Вид. дім «Персонал»,. ISBN 978-966-608- 841-6

Рогачев, А. Ф. & Мелихова, Е. В. (2014). Эконометрика. Волгоград: ФГБОУ ВПО Волгоградский ГТУ.

Щолокова, М. О., & Коротунова, О. В. (Eds.). (2013). Розрахунково-графічні завдання для самостійної роботи з дисципліни «Економетрія» Частина 1 (парна та множинна регресії) для студентів економічних спеціальностей усіх форм навчання. Запоріжжя: ЗНТУ. євроатлантичної інтеграції України : матер. ІІ Міжнародної науково-практичної конференції (Київ, 14-15 лютого 2019 р.) / Національний ун-т оборони України ім. Івана Черняховського; за заг. ред. В. Свистун, О. Петрачкова. 263-266.

Лещинський, О. Л., Рязанцева, В. В., Юнькова, О. О. , Юртин, І. І., & Юнькової, О. О. (Ed.). (2009). Практикум з економетрії. К. : ДП «Вид. дім «Персонал»,. ISBN 978-966-608- 841-6

Рогачев, А. Ф. & Мелихова, Е. В. (2014). Эконометрика. Волгоград: ФГБОУ ВПО Волгоградский ГТУ.

Щолокова, М. О., & Коротунова, О. В. (Eds.). (2013). Розрахунково-графічні завдання для самостійної роботи з дисципліни «Економетрія» Частина 1 (парна та множинна регресії) для студентів економічних спеціальностей усіх форм навчання. Запоріжжя: ЗНТУ.

Зациорский, В. М. (Eds.). (1982). Спортивная метрология. М.: Физкультура и спорт.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-07

Як цитувати

Михайлов, . В., Михайлов, . В., & Коростильова, . Ю. (2024). Застосування рівнянь регресії для оцінювання ефективності виконання тестових вправ у фізичному вихованні студентів закладів вищої освіти. Спортивні ігри, (4(14), 35–47. https://doi.org/10.15391/si.2019-4.04

Номер

Розділ

Статті