Оптимізація тренувального процесу футболістів в умовах закладів вищої освіти на основі програмування

Автор(и)

  • Дмитро Цись Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, Україна https://orcid.org/0000-0002-1137-7060
  • Анатолій Касьян Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, Україна https://orcid.org/0000-0003-4553-1430

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2019-4.13

Ключові слова:

програма, алгоритм, підготовчий період, засоби підготовки, компоненти навантаження

Анотація

Мета дослідження – експериментально обґрунтувати ефективність побудови тренувального процесу футболістів у підготовчому періоді річного циклу підготовки в умовах закладу вищої освіти на основі методу програмування. Методологія.  Для отримання об’єктивних результатів у процесі дослідження використовувалися наступні методи: теоретичний аналіз науково-методичної літератури, педагогічне спостереження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Педагогічний експеримент тривав упродовж підготовчого періоду 2018-2019 н.р. (вересень-жовтень 2018 р.). У дослідженні брали участь 18 футболістів чоловічої
збірної команди Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка віком 18-22 роки з кваліфікацією І-ІІ розряду. Ми проводили педагогічне тестування досліджуваних футболістів на початку й у кінці експерименту з використанням тестів стрибок у довжину з місця, човниковий біг 7х50 м, тест Купера, біг
30 м з веденням м’яча, удари м’яча на дальність. Результати: розроблена програма яка передбачала регламентацію компонентів навантаження, що мала визначальне значення для формування тренувальних ефектів у гравців з використанням алгоритму, до якого формувалася програма підготовки футболістів студентської команди в підготовчому періоді. Висновки. На відміну від традиційного планування, яке визначає лише загальні
параметри тренувального процесу, для футболістів студентської команди за відповідним алгоритмом була розроблена програма підготовчого періоду. Вона деталізувалися в програмах тренувальних занять, характерною особливістю яких була регламентація компонентів навантаження, параметри яких підбиралися з метою формування в гравців тренувальних ефектів. Суттєве (в межах 1,4-1,8 %) статистично достовірне (р<0,05)
покращення більшості показників спеціальних здібностей футболістів упродовж підготовчого періоду свідчить про ефективність розробленої програми підготовки.

Біографії авторів

Дмитро Цись , Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка

кандидат педагогічних наук, старший викладач

Анатолій Касьян , Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка

асистент

Посилання

Верхошанский, Ю. В. (1985). Программирование и организация тренировочного процесса.М.: Физкультура и спорт.

Врублевский, Е. П. (2011). Теоретико-методическое обоснование программирования макроцикла подготовки спортсменок, специализирующихся в скоростно-силовых видах легкой атлетики. Слобожанський науково-спортивний вісник, 4, 74-77.

Козіна, Ж. Л. (2010). Теоретико-методичні основи індивідуалізації навчально-тренувального процесу спортсменів в ігрових видах спорту. (Doctoral dissertation).Київ, Україна.

Костюкевич, В. М. (2016). Управление тренировочным процессом футболистов в годичном цикле подготовки. К.: КНТ.

Малиновский, С. В. (1976). Программированное обучение и спорт. М.: Физкультура и спорт.

Николаенко, В. В. (2014). Рациональная система многолетней подготовки футболистов к достижению высшего спортивного мастерства. К.: Саммит-книга.

Платонов, В. Н. (2013). Периодизация спортивной тренировки. Общая теория и её практическое применение. К. : Олимпийская література.

Шамардін, В. М. (2013). Технологія управління системою багаторічної підготовки футбольних команд вищої кваліфікації. (Doctoral dissertation). Львів, Україна

Щепотіна, Н. Ю., Поліщук, В. М., & Костюкевич В. М. (Ed). (2018). Управління тренувальним процесом кваліфікованих волейболісток на основі методів моделювання. Теоретико-методичні основи управління процесом підготовки спортсменів різної кваліфікації. Вінниця: ТОВ «Планер».

Bangsbo, J. (2000). Soccer system and strategies. Illinois: Human Kinetic.

Bompa, T. O., & Haff, G. G. (2009). Periodization: Theory and Methodology of Training.

Champaign, IL, USA: Human Kinetics,. 411 р.

Karsten, B., Larumbe-Zabala, E., Kandemir, G., Hazir, T., Klose, A., & Naclerio, F. (2016). The Effects of a 6-Week Strength Training on Critical Velocity, Anaerobic Running Distance, 30-M Sprint and Yo-Yo Intermittent Running Test Performances in Male Soccer Players.

International journal of sports physiology and performance, 11 (1), 80-85.

Kostiukevich, V. M., Stasiuk, V. A., Shchepotina, N. Yu., & Dyachenko, A. A. (2017).

Programming of skilled football players training process in the second cycle of specially created training during the year. Physical education of students. 21(6), 262-269. doi:10.15561/20755279.2017.0602.

Kostyukevych, V. M. (2013.) The construction of the training process highly skilled athletes in soccer and field hockey in the annual cycle of training. Pedagogics, Psychology, MedicalBiological Problems Of Physical Training And Sports, 17(8), 51-55. doi:10.6084/m9.figshare.750446.

Wilmore, I. H., Costill, D. L., & Kenney, L. W. (2012). Physiology of sport and exercise. Illinois: Human Kinetics.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-07

Як цитувати

Цись , Д., & Касьян , А. (2024). Оптимізація тренувального процесу футболістів в умовах закладів вищої освіти на основі програмування. Спортивні ігри, (4(14), 131–140. https://doi.org/10.15391/si.2019-4.13

Номер

Розділ

Статті