Dynamic of physical background of young girls engaged table tennis in the process of sport-oriented physical education
DOI:
https://doi.org/10.15391/si.2020-2.07Keywords:
girl, table tennis, sport-oriented physical education, physical backgroundAbstract
The
intensification of the educational process in higher educational institutions has led to a tendency of
reducing students` physical activity. This affects negatively on their physical development, physical
readiness and functional state of the organism. Therefore the relevance of preserving and
promotion of students` health is growing. The development of scientific and technical progress
promoted a computerization in all areas of life. Such shifts have two sides of changes in life. Firstly,
increase of communication opportunities by means of computer information technologies is
followed by rapid development of quantity and quality of information in all areas of life. Secondly,
reducing the time, that is given to physical (motion) activity, leads to decrease of functional
capabilities and physical readiness of the majority of population, especially students` youth. Aim:
to determine the dynamic of physical background level of young girls engaged table tennis in the
process of sport-oriented physical education. Material: in the research young girls (n=24) of 18-20
year old were engaged. Methods: Analysis of literature sources formatted pedagogical experiment,
maths statistics. Result: according to the results of the experiment significant improvement (p
<0.05) the physical background level of young girls engaged table tennis in the sports-oriented
physical education. The received results of researches show that the use of information technology
in sports-oriented physical education at higher education institution has a greater impact on
improving the technical training of table tennis students.
References
Ермаков, С. С., Иващенко, С. Н., & Гузов, В. В. (2012). Особенности мотивации студентов с применением индивидуальных программ физической самоподготовки. Физическое воспитание студентов, 4, 59–61.
Ковтун, Е. В., Купыро, В. В., & Темченко, В. А. (2009). Настольный теннис в системе занятий по физическому воспитанию в высших учебных заведениях. Физическое воспитание студентов творческих специальностей, 1, 84–93.
Козина, Ж. Л., Ольховый, О. М., & Темченко, В. А. (2016). Влияние информационных технологий на техническую подготовленность студентов при спортивноориентированном физическом воспитании. Физическое воспитание студентов, 1, 21–28. http://dx.doi.org/10.15561/20755279.2016.0103
Круцевич, Т., & Пангелова, Н. (2016). Сучасні технології щодо організації фізичного виховання у вищих навчальних закладах. Спортивний вісник Придніпров’я, 3, 109-114.
Ольховый, О. М., Петренко, Ю. М., Темченко, В. А., & Тимченко, А. Н. (2015). Модель спортивно-ориентированного физического воспитания студентов с применением информационных технологий. Физическое воспитание студентов, 3, 29-37. http://dx.doi.org/10.15561/20755279.2015.0304
Ольховый, О. М., Петренко, Ю. М., & Темченко, В. А. (2015). Влияние информационнокоммуникационных технологий на вовлеченность студентов в спортивноориентированное физическое воспитание. Слобожанський науково-спортивний вiсник, 4(48), 70–73.
Темченко, В. (2015). Влияние информационных технологий на физическую подготовленность студентов, занимающихся баскетболом при спортивноориентированном физическом воспитании. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, 2(30), 55-59.
Темченко, В. А. (2015). Влияние информационных технологий на физическую подготовленность студентов, занимающихся футзалом при спортивноориентированном физическом воспитании. Слобожанський науково-спортивний вісник, 3(47), 120-124.
Темченко, В. А., & Ковтун, Е. В. (2019). Динамика технической подготовленности девушек, занимающихся настольным теннисом в процессе спортивно-ориентированного физического воспитания. Український журнал медицини, біології та спорту, 4, 3(19), 87-91 http://dx.doi.org/10.26693/jmbs04.03.087
Темченко, В. О. (2015). Спортивно-орієнтоване фізичне виховання у вищих навчальних закладах із застосуванням інформаційних технологій. (Дис. канд. физ. виховання та спорту). Дніпропетровськ, Україна.