The results of students’ survey of efficiency means the game Ringo the classroom Physical Education
DOI:
https://doi.org/10.15391/si.2020-1.03Keywords:
Ringo, students' Physical Education, means of playing RingoAbstract
The relevance of the study is determined, on the one hand, by the value of the game Ringo as an interesting means of physical
education of future teachers, and on the other hand - the need to check the effectiveness means in
physical education. One way to determine the effectiveness of learning Ringo in physical education
classes was interview. Therefore, the purpose of this study was to study students' attitudes toward
using Ringo in physical education classes. Material and methods. 64 students participated in the
study. The study lasted during one academic semester. At the end of the academic semester, when
the students mastered the Ringo, they conducted a survey. Research methods: analysis and
synthesis of these scientific literature; survey methods: interviewing, conversations. Research
results. In order to study students' views on the content and organization of the process of learning
the game Ringo in physical education, we conducted a survey. Summarizing the results of the
surveys, we found that 72% of the students surveyed consider physical education as their favourite
discipline, and the majority of the surveyed students (75.2%) prefer learning material from sports
games. 31% of the respondents prefer to study Ringo, which is higher than other types of sports games (volleyball - 29%, basketball - 21%, football - 19%). All students say that they can play Ringo and say that it is easy to learn this sport game. All respondents acknowledge the need to
introduce a Ringo study into a physical education curriculum at universities. In addition, students
see the practical value of the learning Ringo in their future profession. Conclusions. Summarizing
the survey results, we found that most of the students surveyed have an interest in the game of Ringo
and recommend to study sports game to their friends. All the surveyed students have learned to play
the Ringo and recommend the introduction of new facilities in Physical Education classes. Results
of the study indicate a positive impact of the game Ringo and their increased interest in this type of
exercise. So, Ringo be included in the program of physical education university.
References
Лаврін, Г. З., & Кучер, Т. В. (2009). Рінго – ефективний засіб фізичного виховання студентської молоді. Матеріали регіонального науково-практичного семінару: Інноваційні підходи до фізичного виховання і спорту студентської молоді. Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 92-94.
Лаврін, Г. З., & Середа, І. О. (2019). Реалізація завдань професійно-прикладної фізичної підготовки студентів педагогічних вузів засобами гри в рінго. Спортивні ігри, 1 (11), 16-23. doі.10.5281/zenodo.2543540.
Лаврін, Г. З. (2016). Способи та прийоми підвищення цікавості занять з фізичного виховання у ВНЗ. Scientific Journal VIRTUS, 6 April, 146-150.
Стефанов, В. Ринго в «Русской гимназии». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ringo.org.pl/irf/images/referat/ringo_w_rosji.pdf.
Раєвський, Р.Т., Третьяков, М.О., & Канішевський, С.М. (2003). Фізичне виховання. Навчальна програма для вищих навчальних закладів України ІІІ і ІV рівнів акредитації.К. : МОН України, 22 с
Шиян, Б., & Максимів, Г. (2006). Характеристика ставлення шестикласників до уроків фізичної культури та різних розділів навчальної програми. Вісник Прикарпатського університету. Сер.: Фізична культура, ІІ, 95-104.
Anioł-Strzyżewska, K., Obmiński, Z., & Stasch, A. (2016). Badania empiryczne optymalnej formy aktywności fizycznej mężczyzn w wieku średnim. Medyczne zeszyty naukowe Uczelni Warszawskiej im. Marii Skłodowskiej-Curie, 1, 5-20.
Anioł-Strzyżewska, K. (2010). Ringo – jeszcze jedna pasja sportowo-organizacyjna prof. W. Starosty. [W:] Kariera naukowa czy pasja życia? W. Starosta., Międzynarodowe Stowarzyszenie Motoryki Sportowej. Instytut Sportu w Warszawie. Wyższa Szkoła Wychowania Fizycznego i Turystyki w Białymstoku. Warszawa, 418.
Kolomiytseva, O. E., & Anatskyi, R. V. (2017). Fitness callanetics in physical education of girl students. Physical education of students, 2, 66-71.
Lavrin, H., Sereda, I., Kucher, T., Grygus, I., Cieślicka, M., Napierała, M., Muszkieta, R. & Zukow, W. (2019). Efficiency Means the Game Ringo the Classroom Physical
Education. International Journal of Applied Exercise Physiology. 8, 3 (Sep. 2019), 8-15. Doi: 10.26655/IJAEP.2019.9.2
Lavrin, H. Z. (2017). Technology of concentrated training as one of ways to optimization students’ basketball trainings. Physical education of students, 21(2), 78-83.
Sereda, I.O., Lavrin, G.Z., & Kucher, T.V. (2017). Influence of Yoga means on students’ biological age indicators. Physical education of students, 21(3), 140-145.
Starosta, W. (2006). Poziom koordynacji ruchowej i skoczności uprawiających ringo. [W:] Globalna i lokalna koordynacja ruchowa w wychowaniu fizycznym i sporcie (W. Starosty).
Międzynarodowe Stowarzyszenie Motoryki Sportowej, Vol. 19. Zamiejscowy Wydział Kultury Fizycznej poznańskiej AWF w Gorzowie. Warszawa, 326-333.
Starosta, W., & Wangryn, M. (2012). ABC polskiej gry w ringo (Metodyka nauczania techniki itaktyki) [ABC of Polish ringo game (Methodology of technique and tactic teaching and improvement).Międzynarodowe Stowarzyszenie Motoryki Sportowej. Polskie Towarzystwo Ringo. Warszawa, Vol.36, 146.
Starosta, W., & Wangryn, M. Ringo – Polish Sports Game for Everybody. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://irf.ringo.org.pl/index.php/game-rules/ringo-polishsports-game-for-everybody.
Strybel, Robert. (2009). Polish-Originated Sport For Fun, Fitness. • Sat, Nov 21, – [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://ampoleagle.com/polishoriginated-sport-for-fun-fitnessp1809-179.htm
Strzyżewski,W. (1979). Popularization of Ringo as a Method of Movement-, Health- and Recreation Education. [In:] Sporterziechung und Evaluation. Schriftenreihe des Bundesinstitut fur Sportwissenschaft, Verlag Karl Hofmann, Schorndorf, Band, 6, 132-136.