Комплексний розвиток фізичних якостей хлопців 10-11 класів засобами модулів спортивних ігор з фізичної культури

Автор(и)

  • Іван Каратник Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського, Україна
  • Надія Лібович Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського, Україна https://orcid.org/0000-0003-2005-2011
  • Оксана Веремчук Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2022-3.04

Ключові слова:

фізична культура, модулі видів спорту, навчальні нормативи, хлопці 10-11 класів

Анотація

Цілі роботи: використання модулів видів спорту на уроках фізичної культури у хлопців 10-11 класів; виявити динаміку розвитку фізичних якостей хлопців впродовж 2017-2021 навчальних років. Матеріал і методи дослідження. В дослідження взяли участь хлопці 15-17 років, які займалися на уроках фізичної культури у Фізикоматематичному ліцеї при ЛНУ ім. Івана Франка м. Львова (жовтень 2020 року ‒ травень2021 року). Було виділено 15 навчальних нормативів, які використовув вчитель  на своїх
уроках протягом 2017-2021 років. На уроках фізичної культури в різні роки застосовувалися такі модулі: «волейболу», «легкої атлетики», «футболу», «баскетболу», «гімнастики», «бадмінтону», «алтимату». Результати дослідження. Аналіз робочих журналів вчителя фізичної культури дозволив нам виявити показники підготовленості учнів (хлопців) 10-11 класів (15-16 років). Високий та достатній рівні компетентності учнів згідно середнього значення, спостерігалися в результатах 11 навчальних нормативах: підтягування на перекладині (8,69 разів); згинання та розгинання рук в упорі лежачи (32,73 разів); піднімання тулуба в сід (48,73 разів); жонглювання футбольним м’ячем (8,26 разів); передачі м’яча зверху у волейболі (16,47 разів); акробатична комбінація (11,28 разів); стрибок у довжину з місця (212,57 разів); човниковий біг 4х9м (9,41 с); стрибки через лаву за 15 с (25,17 разів); нахил вперед з положення сидячи (7,57 см); присідання (44,57 разів). Середній та низький рівень компетентності за результатами показників учні показали з 4 навчальних
нормативів: штрафні кидки у баскетболі (з 10 спроб) (1,75 рази); кидок м’яча в кільце після подвійного кроку (з 5 спроб) (2,59 рази); стрибки зі скакалкою за 1 хв (87,02 разів); стрибки зі скакалкою за 30 с (60,25 разів). Висновки. За результатами дослідження, ми
рекомендуємо застосовувати на уроках фізичної культури різні модулі та поєднувати їх в
одному занятті. Рекомендуємо проводити теоретичні заняття, з отриманням знань про
вплив фізичних вправ на організм людини, про розвиток видів спорту та фізичного виховання в Україні та світі, про вплив фізичного виховання та спорту на соціалізацію людини. Рекомендуємо проводити опитування учнів та вводити ті модулі, якими хочуть займатися школярі, а також вводити формувальне оцінювання на уроках фізичної культури.

Біографії авторів

Іван Каратник , Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського

к.фіз.вих., доц. каф. спортивних та рекреаційних ігор

Надія Лібович , Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського

ст. викладач каф. спортивних та рекреаційних ігор

Оксана Веремчук , Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського

магістр каф. спортивних та рекреаційних ігор

Посилання

Боднар, І.Р., Стефанишин, М.В. (2015). Ставлення учнів 10-11 класів до нормативів з

фізичної культури. Cutting-edge science: мaterials of the XI International scientific and

practical conference. Sheffild, Vol. 22, 23-27.

Деревянко, В.В., & Коломоєць, Г.А. (2019). Збірник програм гуртків, факультативів, курсів

за вибором із фізичної культури. Київ: Літера ЛТД.

Дятленко, С.М. (2011). Фізична культура в школі: 5-11 класи: метод. посіб. Київ: Літера ЛТД.

Ільницька, Г.С., Ільницька, Л.В., & Ільницька, С.В. (2018). Фізична культура. 10 клас. Рівень стандарту. Харків: Основа.

Ільницька, Г.С. (2020). Фізична культура. 11 клас. Харків: Вид. група «Основа».

Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи. (2017). <https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalniprogrami/navchalni-programi-5-9-klas> (2021, листопад, 9).

Педан, О.С., Коломоєць, Г.А., Боляк, А.А., Ребрина, А.А., Деревянко, В.В., Стеценко, В.Г.,

Остапенко, О.І., Лакіза, О.М., & Косик, В.М. (2021). Фізична культура. 5-6 класи для

закладів загальної середньої освіти: модельна навчальна програма.

<https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2021/14.

/Model.navch.prohr.5-9.klas.NUSH-poetap.z.2022/Fiz.kult.5-6.kl.Pedan.ta.in.12.08.pdf>

(2021, листопад, 9).

Римар, О., & Соловей, А. (2013). Оцінювання рівня фізичної підготовленості учнів старших класів. Молода спортивна наука України. Вип. 17, т. 2, 181-186.

Рівень фізичного розвитку підлітків. Ознаки гармонійного розвитку хлопчиків і дівчаток.

(2013). <http://narodna-osvita.com.ua/601-rven-fzichnogo-rozvitku-pdltkv-oznaki garmonynogo-rozvitku-hlopchikv-dvchatok.html> (2021, листопад, 15).

Сороколіт, Н., Римар, О., Соловей, А., & Лапичак, І. (2019). Особливості застосування варіативної складової модульної навчальної програми з фізичної культури у міській і

сільській місцевості. Вісник Прикарпатського університету. Серія: Фізична культура,

, 153-159.

Тимчик, М.В., Алексєйчук, Є.Ю., Деревянко, В.В., Єрмолова, В.М, & Сілкова, В.О. (2017).

Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів 10

– 11 класи. Рівень стандарту. <https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednyaosvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv> (2021, листопад, 9

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-08

Як цитувати

Каратник , І., Лібович , Н. ., & Веремчук , О. (2023). Комплексний розвиток фізичних якостей хлопців 10-11 класів засобами модулів спортивних ігор з фізичної культури. Спортивні ігри, (3(25), 46–56. https://doi.org/10.15391/si.2022-3.04

Номер

Розділ

Статті