Вплив засобів гри в рінго на рівень координаційних здібностей шестикласників

Автор(и)

  • Галина Лаврін Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка, Україна https://orcid.org/0000-0001-6750-8421
  • Ірина Ангелюк Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка, Україна https://orcid.org/0000-0002-1517-5618

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2022-1.02

Ключові слова:

рінго, координаційні здібності, фізична культура, шестикласники

Анотація

Актуальність дослідження зумовлена, з одного боку, цінністю гри рінго як доступного і цікавого засобу фізичного виховання школярів, а з іншого – необхідністю
перевірки ефективності впливу спортивної гри на рівень координаційних здібностей
школярів. Мета дослідження – визначити динаміку показників координаційних здібностей шестикласників на уроках фізичної культури під час вивчення гри рінго. Учасники дослідження. У дослідженні брали участь 55 учнів 6 класів, експериментальну групу становили 27 дітей (12 хлопців, 15 дівчат), контрольну групу складали 28 учнів (14 хлопчиків і 14 дівчат). Методи дослідження: теоретичний аналіз науково-методичної літератури, тестування для оцінки координаційних здібностей (здатність зберігати динамічну та статичну рівновагу; диференціювання просторових та часових параметрів руху; здатність до реагування), педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Результати дослідження. Аналіз результатів тестування з визначення координаційних здібностей учнями дослідних груп показав, що діти, які навчалися за експериментальною методикою, із застосуванням засобів гри в рінго, мали кращі показники, ніж однолітки з КГ. Порівняння результатів тестування показало, що у школярів ЕГ спостерігався більш явний приріст у рівні володіння координаційними здібностями, а в учнів КГ такого приросту у показниках координаційних здібностей не спостерігалося. У тесті «Ходьба по лавці» (здатність до динамічної рівноваги), приріст середнього результату в ЕГ наприкінці експерименту становив - 4,5%; у тесті «Проба Ромберга» (здатність до статичної рівноваги) результат збільшився на 36%; приріст у тесті «Стрибок у довжину з місця на половину зусиль» становив 30%; у тесті «Реакція-м'яч» - 10%; у «Теппінг-тесті для рук та ніг» - 24%. Очевидно, виявлена виражена тенденція до зростання рівня координаційної спроможності, на відмінну від результатів школярів КГ. Порівняння результатів тестувань на рівень координаційних здібностей вкінці формувального експерименту, показало суттєві відмінності у п’яти проведених тестуваннях між учнями КГ та ЕГ. І ці відмінності носять достовірний характер (р<0,05). Висновок. Аналіз результатів тестувань координаційних здібностей шестикласників дослідних класів показав, що діти, які навчалися за експериментальною технологією випередили своїх однолітків з КГ за результатами випробувань із здатності зберігати динамічну рівновагу, здатності зберігати статичну рівновагу; диференціювання просторових та часових параметрів руху, а також здатності до реагування. Тому можна стверджувати, що запропонована технологія навчання гри в рінго є ефективною не лише за показниками володіння учнями матеріалом з гри в рінго, але і сприяє покращенню рівня координаційних здібностей шестикласників.

Біографії авторів

Галина Лаврін, Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка

кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент
кафедри фізичного виховання

Ірина Ангелюк , Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізичного
виховання

Посилання

Бальсевич, В.К. (2000). Онтокинезиология человека. М. : Теория и практика физической культуры.

Виленский, М.Я. & Горшков, А.Г. (2020). Физическая культура : учебник. Москва : КНОРУС

Колумбет, О.М. (2014). Розвиток координаційних здібностей молоді : монографія. К. : Освіта України.

Круцевич, Т.Ю., Воробйов, М.І., & Безверхня, Г.В. (2011). Контроль у фізичному вихованні дітей, підлітків і молоді. К. : Олімп. л-ра.

Лаврін, Г.З., & Кучер, Т.В. (2009). Рінго – ефективний засіб фізичного виховання студентської молоді. Інноваційні підходи до фізичного виховання і спорту

студентської молоді. Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка.

Лаврін, Г.З. & Середа, І.О. (2021). Вплив засобів гри в рінго на стан пізнавальних процесів шестикласників, Спортивні ігри, 2 (20), 23-33. doi: 10.15391/si.2021-2.02

Лаврін, Г.З., & Середа, І.О. (2019). Реалізація завдань професійно-прикладної фізичної підготовки студентів педагогічних вузів засобами гри в рінго, Спортивні ігри, 1(11), 16-23. doi.org/10.5281/zenodo.2543540

Лаврін, Г.З., & Середа, І.О. (2020). Результати опитування студентів, щодо ефективності застосування засобів гри рінго у процесі фізичного виховання, Спортивні ігри, 1(15), 25-33. doi: 10.15391/si.2020-1.03

Лях, В.И. (2000). Двигательные способности школьников: основы теории и методики развития. М: Терра Спорт.

Платонов, В.Н. & Булатова, М.М. (2004). Координация и методика ее совершенствования: Общая теория и ее практические приложения: учеб метод пособие. К.: Олимпийская литература.

Anioł-Strzyżewska, K. (2010). Ringo–jeszcze jedna pasja sportowo-organizacyjna prof. W. Starosty.[W:] Kariera naukowa czy pasja życia.

Lavrin, H., Sereda, I., Kucher, T., Grygus, I., Cieślicka, M., Napierała, M., Muszkieta, R. & Zukow, W. (2019). Efficiency Means the Game Ringo the Classroom Physical

Education. International Journal of Applied Exercise Physiology, 8, 3 (Sep. 2019), 8-15. doi: 10.26655/IJAEP.2019.9.2

Starosta, W., & Strzyżewski, W. (2010). Ringo – polska gra sportowa dla każdego. (Historia, technika, metodyka, taktyka, wyniki, przepisy). [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.ringo.org.pl/index.php/o-ringo/ringo-polska-gra-sportowa

Starosta, W. (2006). Poziom koordynacji ruchowej i skoczności uprawiających ringo.[W:] Globalna i lokalna koordynacja ruchowa w wychowaniu fizycznym i sporcie (W.

Starosty). Międzynarodowe Stowarzyszenie Motoryki Sportowej, 19, 326-333.

Starosta W, & Wangryn M. Ringo – Polish Sports Game for Everybody. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://irf.ringo.org.pl/index.php/game-rules/ringo-polish-sports-game-foreverybody.

Starosta, W., & Wangryn, M. (2012). ABC polskiej gry w ringo (Metodyka nauczania techniki i taktyki)[ABC of Polish ringo game (Methodology of technique and tactic teaching and improvement). Międzynarodowe Stowarzyszenie Motoryki Sportowej. Polskie Towarzystwo Ringo. Warszawa, 36, 146.

Strybel, R. (2009). Polish-Originated Sport For Fun, Fitness. Sat, Nov, 21. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://ampoleagle.com/polishoriginated-sport-for-fun-fitness-p1809-179.htm

Strzyżewski, W. (1979). Popularization of Ringo as a Method of Movement-, Health-and Recreation Education. Sporterziechung und Evaluation, Schriftenreihe des Bundesinstitut fur Sportwissenschaft, Verlag Karl Hofmann, Schorndorf, Band, 6, 132-136.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-27

Як цитувати

Лаврін, . Г., & Ангелюк , І. (2023). Вплив засобів гри в рінго на рівень координаційних здібностей шестикласників. Спортивні ігри, (1(23), 12–20. https://doi.org/10.15391/si.2022-1.02

Номер

Розділ

Статті