Вплив засобів гри в рінго на стан пізнавальних процесів шестикласників

Автор(и)

  • Галина Лаврін Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка, Україна https://orcid.org/0000-0001-6750-8421
  • Ірина Середа Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка, Україна https://orcid.org/0000-0002-1517-5618

Ключові слова:

рінго, фізична культура, шестикласники, пізнавальні процеси

Анотація

Актуальність дослідження зумовлена, з одного боку, цінністю гри рінго як
доступного і цікавого засобу фізичного виховання школярів, а з іншого – необхідністю
перевірки ефективності впливу спортивної гри на стан пізнавальних процесів школярів.
Мета дослідження – визначити динаміку показників пізнавальних процесів шестикласників на уроках фізичної культури під час вивчення гри рінго. Учасники дослідження. У дослідженні брали участь 55учнів 6 класів, експериментальну групу становили 27 дітей (12 хлопців, 15 дівчат), а контрольну групу складали 28 учнів (14 хлопчиків і 14 дівчат). Методи дослідження: теоретичний аналіз науково-методичної літератури, тестування для оцінки стану пізнавальних процесів (концентрації уваги, сприйняття часу, розподілу уваги, зорової пам’яті), педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Результати дослідження. Аналіз результатів тестування з визначення точності сприйняття часу учнями дослідних груп показав, що діти, які навчалися за експериментальною методикою, із застосуванням засобів гри в рінго, мали кращі показники, ніж однолітки з КГ. У кінці експерименту хлопці ЕГ підвищили свої показники в тесті на стійкість і концентрацію уваги на 22,2 у.о., і випередили шестикласників КГ на 9,9 у.о.. Ще вищих результатів досягли дівчата ЕК, підвищивши цей показник на 30,1 у.о. і перевершивши шестикласниць КГ в кінці експерименту на 13,2 у.о. (р<0,05). У процесі експерименту позитивні зрушення були одержанні і за показниками зорової пам’яті. За кількістю отриманих балів оцінки зорової
пам’яті в кінці експерименту школярі ЕГ випереджали дітей КГ (р<0,05). Різниця за
показниками розподілу уваги між школярами КГ і ЕГ в кінці експерименту у хлопців
становила 1,9 у.о. (р<0,05), а в дівчат 2,5 у.о. (р<0,05). Висновок. Аналіз результатів
психологічних тестувань шестикласників дослідних класів показав, що діти, які навчалися за експериментальною технологією випередили своїх однолітків з КГ за результатами випробувань з визначення стійкості і концентрації уваги, зорової пам’яті, розподілу уваги та сприйняття часу. Тому можна стверджувати, що запропонована технологія навчання гри в рінго сприяє покращенню показників пізнавальних процесів.

Біографії авторів

Галина Лаврін , Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка

кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент
кафедри фізичного виховання

Ірина Середа, Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізичного
виховання

Посилання

Вітвицька, С.С. (2003). Основи педагогіки вищої школи: Методичний посібник для студентів магістратури. Київ: Цент навчальної літератури.

Кікінежді, О.М., Сіткар, В.І., Степанов, О.М., Хмурич, Р.М., Юрківський, Є.В. (2000). Практикум з курсу «Загальна психологія». Тернопіль : бр.

Круцевич, Т.Ю., Воробйов, М.І., & Безверхня, Г.В. (2011). Контроль у фізичному вихованні дітей, підлітків і молоді. К. : Олімп. л-ра.

Лаврін, Г.З. (2016). Способи та прийоми підвищення цікавості занять з фізичного виховання у ВНЗ. VIRTUS, 6, 146-150.

Лаврін, Г.З., & Кучер, Т.В. (2009). Рінго – ефективний засіб фізичного виховання cтудентської молоді. Інноваційні підходи до фізичного виховання і спорту

студентської молоді. Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка.

Лаврін, Г.З., & Середа, І.О. (2019). Реалізація завдань професійно-прикладної фізичної підготовки студентів педагогічних вузів засобами гри в рінго. Спортивні ігри, 1(11), 16-23. doi.org/10.5281/zenodo.2543540

Лаврін, Г.З., & Середа, І.О. (2020). Результати опитування студентів, щодо ефективності застосування засобів гри рінго у процесі фізичного виховання. Спортивні ігри, 1(15), 25-33. doi: 10.15391/si.2020-1.03

Марищук, В.А., Блудов, Ю.М., Плахтиенко, В.А., & Серова Л.К. (1990). Методики психодиагностики в спорте: Учеб. пособие для студентов пед. ин-тов по спец.

физическая культура – 2-е изд., доп. и испр. М.: Просвещение.

Мурза, В.П., & Філіппов, М.М. (2001). Методи функціональних досліджень у фізичній реабілітації та спортивній медицині. К. : університет "Україна".

Помещикова, І., Кудімова, О., Цеслицка, М., & Мушкета, Р. (2018). Периферійний зір баскетболістів 16 років. Спортивні ігри, 1(7), 29-34.

Стефанов, В. Ринго в «Русской гимназии». – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ringo.org.pl/irf/images/referat/ringo_w_rosji.pdf.

Anioł-Strzyżewska, K. (2010). Ringo–jeszcze jedna pasja sportowo-organizacyjna prof. W. Starosty.[W:] Kariera naukowa czy pasja życia.

Lavrin, H., Sereda, I., Kucher, T., Grygus, I., Cieślicka, M., Napierała, M., Muszkieta, R. & Zukow, W. (2019). Efficiency Means the Game Ringo the Classroom Physical

Education. International Journal of Applied Exercise Physiology, 8,3 (Sep. 2019), 8-15. doi: 10.26655/IJAEP.2019.9.2

Starosta, W., & Strzyżewski, W. (2010). Ringo – polska gra sportowa dla każdego. (Historia, technika, metodyka, taktyka, wyniki, przepisy). – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ringo.org.pl/index.php/o-ringo/ringo-polska-gra-sportowa Starosta, W. (2006). Poziom koordynacji ruchowej i skoczności uprawiających ringo.[W:] Globalna i lokalna koordynacja ruchowa w wychowaniu fizycznym i sporcie (W. Starosty). Międzynarodowe Stowarzyszenie Motoryki Sportowej, 19, 326-333.

Starosta W, & Wangryn M. Ringo – Polish Sports Game for Everybody. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://irf.ringo.org.pl/index.php/game-rules/ringo-polish-sports-gamefor-everybody. Starosta, W., & Wangryn, M. (2012). ABC polskiej gry w ringo (Metodyka nauczania techniki i taktyki)[ABC of Polish ringo game (Methodology of technique and tactic teaching and improvement). Międzynarodowe Stowarzyszenie Motoryki Sportowej. Polskie Towarzystwo Ringo. Warszawa, 36, 146.

Strybel, R. (2009). Polish-Originated Sport For Fun, Fitness. Sat, Nov, 21. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ampoleagle.com/polishoriginated-sport-for-fun-fitnessp1809-179.htm Strzyżewski, W. (1979). Popularization of Ringo as a Method of Movement-, Health-and Recreation Education. [In:] Sporterziechung und Evaluation. Schriftenreihe des Bundesinstitut fur Sportwissenschaft, Verlag Karl Hofmann, Schorndorf, Band, 6, 132-136.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-18

Як цитувати

Лаврін , Г., & Середа, . І. . (2023). Вплив засобів гри в рінго на стан пізнавальних процесів шестикласників. Спортивні ігри, (2(20), 23–33. вилучено із https://journals.uran.ua/sports_games/article/view/284228

Номер

Розділ

Статті