Точність шкал оцінювання результатів у тестових вправах за рівняннями лінійної регресії і за рівнями фізичної підготовленості студентів закладів вищої освіти

Автор(и)

Ключові слова:

фізичне виховання, шкали оцінювання, фізичні вправи, студенти, рівні фізичної підготовки, рівняння лінійної і множинної регресії, коефіцієнти детермінації й апроксимації

Анотація

У дослідженні порівнювались шкали оцінювання на основі математичного моделювання різних способів їхнього укладання у фізичному вихованні студентів. Мета: удосконалення методики оцінювання результатів у тестових вправах за рівнями фізичної підготовленості. Методи: теоретичний аналіз та узагальнення; тестування; метод
лінійної інтерполяції; метод найменших квадратів; метод графіків; методи кореляційного і регресійного аналізу. Матеріал: аналізували якість шкал, отриманих за рівняннями лінійної регресії і за оцінками рівнів фізичної підготовки. Якість шкал чотирьох тестових вправ порівнювали за коефіцієнтами детермінації і середньою похибкою апроксимації у відсотках. Для інтегрального підходу до точності шкал використали показники придатності рівнянь
множинної регресії визначати фізичну підготовленість різних груп студентів. Рівняння множинної регресії розраховані за результатами фізичної підготовленості студентів 1÷3 курсів (n = 142). Результати: встановлено, що шкали, бали в яких нараховані за рівняннями лінійної регресії, мають більш високу точність, ніж шкали, які отримані за рівнями фізичної підготовленості. Висновки: шкали оцінювання, що укладені за рівняннями лінійної регресії, характеризуються добрим підбором (D = 99,93÷100 %) і високою точністю нарахування балів (Ā = 0,09÷0,53 %). Шкали, які визначають бали за рівнями фізичної підготовленості, при доброму підборі (D = 93,81÷94,05 %) мають недостатню точність (Ā = 12,07÷13,03 %), що не дозволяє отримати єдине рівняння множинної регресії, придатного для оцінювання фізичної підготовленості студентів у різних семестрах і курсах навчання. З’ясовано, що шкали оцінювання результатів у чотирьох тестових вправах за рівняннями лінійної регресії, в середньому на 0,44±0,297 або 17,1 % більше нараховують балів, ніж шкали, які отримані за рівнями фізичної підготовленості.

Біографії авторів

Віталій Михайлов, Навчально-спортивна база літніх видів спорту МОУ

кандидат педагогічних наук, доцент

Володимир Михайлов, Навчально-спортивна база літніх видів спорту МОУ

кандидат наук з фізичного виховання і спорту

Юлія Коростильова, Навчально-спортивна база літніх видів спорту МОУ

кандидат наук з фізичного виховання і спорту

Посилання

Базака, Л.Н., & Разинков, А.И. (2015). Статистическая обработка данных в среде пакетов Statistica, EViews и MS Excel: методические указания по выполнению лабораторных работ. Пинск : ПолесГУ.

Болтєнкова, О.М. (2010). Визначення рівня фізичної підготовленості студентів як умова створення науково-обґрунтованої системи їх оцінювання на заняттях з фізичної культури. Слобожанський науково-спортивний вісник спортивний вісник, 4, 44-47.

Грибан, Г.П. (2014). Особливості фізичної підготовленості студентів вищих навчальних закладів України. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету.Сер. : Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт, Вип. 118 (1), 88-92. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ VchdpuPN_2014_118(1).

Заневський, І.П. (2011). Точність шкал оцінювання рівня фізичного здоров’я. Частина 1. Інтер- та екстраполяція шкали оцінювання. Фізична активність, здоров’я і спорт, 2 (4), 8-19.

Зациорский, В.М. (Eds.). (1979). Основы спортивной метрологии. М. : ФиС. Квєтний, Р.Н., Богач, І.В., Бойко, О.Р., Софина, О.Ю., & Шушура, О.М., Квєтний, Р.Н. (Ed). (2012). Комп’ютерне моделювання систем та процесів. Методи обчислень. Частина 1 : навч. посіб. Вінниця : ВНТУ.

Кремер, Н.Ш., Путко, Б.А., & Кремер, Н.Ш. (Ed). (2007). Эконометрика : учебник для вузов. М. : ЮНИТИ-ДАНА.

Лакин, Г.Ф. (1973). Биометрия : учебн. пособ. для универ. и пед. ин-тов. М. : Высшая школа.Михайлов, Віт.В., Михайлов, Вол.В., & Коростильова, Ю.С. (2015). Оцінювання оздоровчої ефективності фізичного виховання за рівнем морфофункціональної та фізичної підготовленості студенток ВНЗ. Актуальні проблеми розвитку традиційних і східних єдиноборств : Збірн. наук. праць IX Міжн. наук.-метод. конф. Вип. 9 : Національна академія Національної Гвардії України, 173-181. http://avv.gov/ua.

Михайлов, Віт.В., Михайлов, Вол.В., & Коростильова, Ю.С. (2016). Морфофункціональна підготовленість за оцінкою маси тіла та ЧСС студентів ВНЗ. Сучасні технології в сфері фізичного виховання і спорту та валеології : Збірник наук праць Х Міжн. Інтернет наук-метод. конф. Вип. 10 : Національна академія Національної Гвардії України. 202-216. http://avv.gov/ua.

Михайлов, Віт.В., Михайлов, Вол.В., & Коростильова, Ю.С. (2019). Застосування рівнянь регресії для оцінювання ефективності виконання тестових вправ у фізичному вихованні студентів закладів вищої освіти. Спортивні ігри, 4 (14), 35-47. doi: 10.15391/si.2019-3.05.

Начинская, С.В. (2008). Спортивная метрология. М. : Издательский центр «Академия».

Начинская, С.В. (2012). Спортивная метрология : учебн. для студ. учреждений высш. проф. образования. Изд. 4-е, стер. М. : Изд. центр «Академия». ISSBN 978-5-76-9264-5.

Иванов, В.С. (Eds.). 1990. Основы математической статистики : учебное пособие для интов физ. культ. М. : ФиС.Лещинський, О.Л., Рязанцева, В.В., Юнькова, О.О., & Юртин, І.І., Юнькова, О.О. (Ed). (2009). Практикум з економетрії: навч. посіб. К. : ДП «Вид. дім «Персонал». ISBN 978-966-608-841-6.

Рогачев, А.Ф., & Мелихова, Е.В. (2014). Эконометрика : учеб. пособие. Волгоград : ФГБОУ ВПО Волгоградский ГТУ.

Руська, Р.В. (2012). Економетрика : навч. посібник. Тернопіль : Тайп.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-06

Як цитувати

Михайлов, . В., Михайлов, . В., & Коростильова, . Ю. (2024). Точність шкал оцінювання результатів у тестових вправах за рівняннями лінійної регресії і за рівнями фізичної підготовленості студентів закладів вищої освіти. Спортивні ігри, (4(18), 44–59. вилучено із https://journals.uran.ua/sports_games/article/view/296313

Номер

Розділ

Статті