Вплив експериментальної програми з фізичної підготовки на показники швидкості бігу на 100 м здобувачів освіти груп спортивної спрямованості з настільного тенісу закладу вищої освіти. Динаміка та прогнозування

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2024-3.02

Ключові слова:

побудова моделі, розвиток швидкості, здобувачі освіти, метод Херста, фрактальний аналіз

Анотація

Проблема вдосконалення процесу фізичного виховання здобувачів освіти вже багато років є предметом уваги фахівців. Аналіз літературних джерел показує, що рівень фізичної підготовленості, психічних та моральних сил основної маси здобувачів освіти залишається доволі низьким. Це потребує пошуку нових шляхів для покращення фізичного, психічного та морального стану студентської молоді. Мета: експериментально перевірити вплив спеціально розроблених занять, включених до програми фізичної підготовки здобувачів освіти груп спортивної спрямованості з настільного тенісу закладу вищої освіти на  показник швидкості бігу на 100м . Матеріал: у експерименті приймали участь 106 здобувачів освіти першого курсу різної статі (53 – контрольна група та 53 – експериментальна). Для обробки експериментальних даних був запропонований R/S метод. Від всіх учасників було отримано інформовану згоду на участь в цьому експерименті. Результати: в кінці експерименту (травень) результати здобувачів освіти експериментальної групи якісно відрізнялась від результатів здобувачів освіти контрольної групи. Результати педагогічного експерименту вказують на необхідність включення запропонованих занять в навчальну програму з фізичного виховання здобувачів освіти у групах зі спортивною спрямованістю, зокрема (секційні заняття) настільний теніс. Експериментальна програма включала в себе заняття з бігом в максимальному темпі на короткі дистанції від 15 до 30 м, на дистанції 60 та 100 м, біг в максимальному темпі схресним кроком у різних напрямках. Також використовувалися естафети з бігом, різним способом пересування, рухливі ігри та спортивні командні ігри. Організація здобувачів освіти відбувалася фронтальним методом та методом кругового тренування. Під час використання кругового тренування застосовувалися прискорення на 100 м із швидкістю до 65-70% від максимальної, які чергувалися з бігом на дистанцію 50 м у повільному темпі. До програми підготовки також входили заняття з елементами кросової підготовки та елементів базової аеробіки, степ-аеробіки, танцювальної аеробіки, які складали до 25 % часу. Педагогічний експеримент проводився протягом навчального року з жовтня 2020 року по червень 2021 року. Висновки: на даному експерименті було доведено, що включення в навчальну програму секції з настільного тенісу спеціально розроблених занять, дало змогу покращити показники здобувачів освіти в пробіганні дистанції у 100 м. Метод експоненційного згладжування дав можливість прогнозувати результати на майбутнє. Одна з переваг методу розрахунків які пропонуються в статті полягає в тому, що фрактальний аналіз дозволяє виявити стохастичні (випадкові) часові ряди. В таких часових рядах відсутня довготривала статистична залежність.

Біографії авторів

Віталій Гринько , Український державний університет залізничного транспорту

старший викладач

Юлія Ржавська , Український державний університет залізничного транспорту

викладач

Інга Назаренко , Українська інженерно-педагогічна академія

старший викладач

Валерій Джерелій , Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого

кандидат юридичних наук, викладач

Марія Долгарева , Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"

старший викладач

Посилання

Гринько, В.М., Єфремова, А.Я., & Куделко, В.Е. (2020). Дослідження рівня фізичної підготовленості студентів І-ІІ курсів українського державного університету залізничного транспорту. Спортивні ігри, 4 (18), 14-21. http://doi.org/10.15391/si.2020-4.02

Чайковська, І.І. (2014). Економіко-математичне моделювання в управлінні інтелектуальним капіталом підприємства [Текст монограф.]. Хмельницький : Хмельницький університет управління та права.

Anis, A.A., & Lloyd, E.H. (1976). The expected value of the adjusted rescaled Hurst range of independent normal summands. Biometrica, 63, 283-298.

Clegg, R.G. (2005). A practical guide to measuring the hurst parameter. Computing science technical report, CS–TR–916, 125-138.

Grinko, V., & Kudelko, V. (2022). Reactions of the Body, Which Occur Only During Sports. Research & Investigations in Sports Medicine, 8(5), 770-771. http://doi.org/10.31031/RISM.2022.08.000698

Grinko, V., & Sapehina, I. (2022). Analysis of Students’ Education on the Principle of Consent with Nature on the Example of Physical Education. Biomed J Sci & Tech Res, 46(2), 37297-37300. http://doi.org/10.26717/BJSTR.2022.46.007331

Grinko, V., Shepelenko, T., Kudelko, V., Shaposhnyk, A., Slastina, O., Bodrenkova, I., Moshenska, T., Luchko, O., & Dovzhenko, S. (2023). Construction of a 15-second dynamic running model for groups with different training programs. Its dynamicsand prediction. FOURRAGES Journal, 256, Issue:11, France https://doi.org/10.59671/ubMzo

Grynko, V. (2015). Students' attitude to physical education, a healthy lifestyle, and their self-assessment of the level of physical fitness. Slobozhansky science and sports bulletin, 1(45), 55-59.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-31

Як цитувати

Гринько , В. ., Ржавська , Ю. ., Назаренко , І. ., Джерелій , В. ., & Долгарева , М. . (2024). Вплив експериментальної програми з фізичної підготовки на показники швидкості бігу на 100 м здобувачів освіти груп спортивної спрямованості з настільного тенісу закладу вищої освіти. Динаміка та прогнозування. Спортивні ігри, (3(33), 13–20. https://doi.org/10.15391/si.2024-3.02

Номер

Розділ

Статті