Знання — як основний стратегічний ресурс підприємства

Автор(и)

  • Олена Анатоліївна Шевчук Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут, 03056, м. Київ-56, проспект Перемоги, 37, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2013.11419

Ключові слова:

підприємство, інтелектуальний капітал, людський капітал, знання, інформаційно-комунікаційні технології, високотехнологічні галузі промисловості, еліта

Анотація

У статті розглянуто вплив знань на розвиток сучасного підприємства. Визначено, що основним стратегічним ресурсом підприємства, що сприяє інтелектуалізації виробництва та забезпечує конкуренті переваги, — є знання. Зазначено, що мінова вартість економічних благ, в першу чергу, залежить від вмісту в них знань, інформації та інтелекту. Це надає можливості для трансформації загальновідомої формули перетворення авансованої вартості у капітал у новий вигляд.

Біографія автора

Олена Анатоліївна Шевчук, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут, 03056, м. Київ-56, проспект Перемоги, 37

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра теоретичної та прикладної економіки

Посилання

  1. Друкер Питер Ф. Задачи менеджмента в ХХІ веке [Электронный ресурс] : уч. пос. / Ф. Друкер Питер; пер. с англ. – М. : Издательский дом «Вильямс», 2000. – 272 с. – Режим доступа: www/ URL: http://moneta2012.blog.tut.by/files/2012/05/Piter-F.-Druker-Zadachi-menedzhmenta-v-XXI-veke.pdf
  2. Макаров, В.Л. Микроэкономика знаний [Текст] / В.Л. Макаров, Г.Б. Клейнер // Отд. Общественных наук РАН, Центр. Экон-мат. Ин-тут. – М.: ЗОА «Издательство: Экономика». – 2007. – с. 204. – ISBN: 978-5-282-02710-5.
  3. Дэвид, П.А. Экономические основы общества знаний [Текст] / П.А. Дэвид, Д. Форэ; перевод С.М. Пястолова // Экономический вестник Ростовского государственного университета, 2003. – Т.1. – №1. – С. 29-55
  4. Ian Miles. Knowledge-Intensive Services [Электронный ресурс] / Ian Miles // Manchester Institute for Innovation Research, Manchester Business School, University of Manchester, UK. – September 2008. – Режим доступа: www/ URL: http://www.ssmenetuk.org/docs/2008_K_and_Sers_for_Banking_and_Finance_Europe.pdf
  5. Гохберг, Л.М. Статистика науки. [Текст] / Л.М. Гохберг. – М.: ТЕИС. – 2003. – с. 480.
  6. Robert D. Atkinson and Scott M. Andes. The Atlantic Century. Benchmarking EU & U.S. Innovation and Competitiveness [Электронный ресурс] / Robert D. Atkinson and Scott M. Andes. – February 2009. – р.40 – Режим доступа: www/ URL: http://www.itif.org/files/2009-atlantic-century.pdf.
  7. Маркс, К. Капитал [Электронный ресурс] / К. Маркс. // Превращение денег в капитал. – Т.1., Гл. 4. – С. 157-177. – Режим доступа: www/ URL: http://gomora.narod.ru/kapital.html
  8. Drucker, Peter F. (2000). Objectives of management in the twenty-first century: Disease pic. M. : Publishing house «Williams». 272 p. Access mode http://moneta2012.blog.tut.by/files/2012/05/Piter-F.-Druker-Zadachi-menedzhmenta-v-XXI-veke.pdf
  9. Makarov, V.L., Kleiner, G.B. (2007). Microeconomics knowledge. Dep. Social Sciences, Centre. Economics and Mathematics. Institute here. Moscow: ZOA "Publisher: Economy". p. 204. ISBN: 978-5-282-02710-5
  10. Devid, P.A., Fore, D. (2003). Economic foundations of the knowledge society. Transfer SM Pyastolova. West Economic nickname, Rostov State University. Vol.1, № 1, pp. 29-55
  11. Ian Miles. (2008). Knowledge-Intensive Services. Manchester Institute for Innovation Research, Manchester Business School, University of Manchester, UK.. Access mode http://www.ssmenetuk.org/docs/2008_K_and_Sers_for_Banking_and_Finance_Europe.pdf
  12. Hochberg, L.M. Statistics of science. (2003). M.: TEIS. p. 480
  13. Robert D. Atkinson and Scott M. Andes. (February 2009). The Atlantic Century. Benchmarking EU & U.S. Innovation and Competitiveness. р.40. Access mode з http://www.itif.org/files/2009-atlantic-century.pdf
  14. Karl Marx. Capital, T, 1. Chap. 4. The transformation of money into capital. pp. 157-177. Mode of access: http://gomora.narod.ru/kapital.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-03-29

Як цитувати

Шевчук, О. А. (2013). Знання — як основний стратегічний ресурс підприємства. Technology Audit and Production Reserves, 2(2(10), 46–49. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2013.11419