Дослідження соціально-відповідальної поведінки підприємств торгівлі за компетентісним підходом

Автор(и)

  • Iryna Mykolaychuk Київський національний торговельно-економічний університет, вул. Кіото, 19, м. Київ, Україна, 02156, Україна https://orcid.org/0000-0001-7380-5000
  • Yulia Sylkina Київський національний торговельно-економічний університет, вул. Кіото, 19, м. Київ, Україна, 02156, Україна https://orcid.org/0000-0001-5724-6333
  • Nina Sychova Київський національний торговельно-економічний університет, вул. Кіото, 19, м. Київ, Україна, 02156, Україна https://orcid.org/0000-0002-8492-2605

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2017.119944

Ключові слова:

соціальна відповідальність, соціально-відповідальна поведінка підприємства торгівлі, компетентнісний підхід, компетенції підприємства

Анотація

Досліджено сутність та значення соціальної відповідальності підприємства як наукової концепції. Визначено складові соціальної відповідальності підприємства. Розглянуто особливості становлення соціально-відповідальної поведінки підприємств торгівлі на сучасному етапі їх функціонування. Виконано аналіз сутності компетентного підходу як методу наукового-практичного аналізу соціально-економічної системи в цілому, так методу впливу на індивідуальну поведінку підприємства торгівлі, зокрема.

Біографії авторів

Iryna Mykolaychuk, Київський національний торговельно-економічний університет, вул. Кіото, 19, м. Київ, Україна, 02156

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра менеджменту

Yulia Sylkina, Київський національний торговельно-економічний університет, вул. Кіото, 19, м. Київ, Україна, 02156

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра менеджменту

Nina Sychova, Київський національний торговельно-економічний університет, вул. Кіото, 19, м. Київ, Україна, 02156

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра менеджменту

Посилання

  1. Schnepp, G. J., Bowen, H. R. (1954). Social Responsibilities of the Businessman. The American Catholic Sociological Review, 15 (1), 42–43. doi:10.2307/3708003
  2. Carroll, A. B. (1999). Corporate Social Responsibility. Business & Society, 38 (3), 268–295. doi:10.1177/000765039903800303
  3. Kotler, P., Lee, N. (2004). Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause. John Wiley & Sons, Inc., 320.
  4. Kitzmueller, M., Shimshack, J. (2012). Economic Perspectives on Corporate Social Responsibility. Journal of Economic Literature, 50 (1), 51–84. doi:10.1257/jel.50.1.51
  5. Post, J. E., Preston, L. E., Sachs, S. (2002). Managing the Extended Enterprise: The New Stakeholder View. California Management Review, 45 (1), 6–28. doi:10.2307/41166151
  6. Mintzberg,‎ H.,‎ Quinn,‎ J. B., Ghoshal, S. (1998). Strategy Process, The – European Edition (Revised). Pearson College Div, 1036.
  7. Kim, J. S., Arnold, P. (1993). Manufacturing Competence and Business Performance: A Framework and Empirical Analysis. International Journal of Operations & Production Management, 13 (10), 4–25. doi:10.1108/01443579310045518
  8. Sepiashvili, D. S. (2006). Model' formirovaniia i razvitiia kliuchevoi kompetentsii predpriiatiia. Rossiiskoe predprinimatel'stvo, 9, 54–56.
  9. Saprykina, M. A., Saiensus, M. A., Zinchenko, A. H., Liashenko, O. M., Misko, H. A.; ed. by Redkin, O. S. (2011). Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist: modeli ta upravlinska praktyka. Kyiv: Farbovanyi lyst, 480.
  10. Novikova, O. F., Deich, M. Ye., Pankova, O. V. et al. (2013). Diahnostyka stanu ta perspektyv rozvytku sotsialnoi vidpovidalnosti v Ukraini (ekspertni otsinky). Donetsk: Institute of Industrial Economics, National Academy of Sciences of Ukraine, 296.
  11. Kolot, A. M. et al.; Kolot, A. M. (Ed.) (2012). Sotsialna vidpovidalnist: teoriia i praktyka rozvytku. Kyiv: Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman, 501.
  12. Hohulia, O. P., Kudinova, I. P. (2011). Sotsialna vidpovidalnist. Nizhyn: Lysenko M. M., 175.
  13. Kolot, A. M., Hrishnova, O. A., Herasymenko, O. O. et al.; Kolot, A. M. (Ed.) (2010). Sotsializatsiia vidnosyn u sferi pratsi v konteksti stiikoho rozvytku. Kyiv: Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman, 352.
  14. Zhukovska, V. M., Sychova, N. V. (2008). Sotsialna vidpovidalnist yak skladova realizatsii korporatyvnoi stratehii rozvytku. Visnyk Natsionalnoho universytetu vodnoho hospodarstva ta pryrodokorystuvannia, 1 (41), 72–79.
  15. Shumilo, O. S. (2014). Dynamics of Contemporary Development of the Retail Trade Enterprises in Ukraine. Business Inform, 11, 171–176.
  16. Economic activity. State Statistics Service of Ukraine. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/menu/menu_e/spr.htm
  17. Transformatsiia ekonomiky: vyklyky chasu. Reitynh «Deloit»: TOP-500 kompanii Tsentralnoi ta Skhidnoi Yevropy, 2015 rik. (2015, September 21). Deloitte. Available at: https://www2.deloitte.com/ua/uk/pages/press-room/research/ce-top-500-2015.html
  18. Cherniavska, M. (2015). Information-analytical provision of the innovative activity of trade enterprises. Problems and prospects of economics and management, 2 (2). Available at: http://journals.stu.cn.ua/problems_and_prospects_economics_management/article/view/65550
  19. Verba, V. A., Hrebeshkova, O. M. (2004). Problemy identyfikatsii kompetentsii pidpryiemstva. Problemy nauky, 7, 23–28.
  20. Hamel, G., Prahalad, C. K. (1994, July–August). Competing for the Future. Harvard Business Review. Available at: https://hbr.org/1994/07/competing-for-the-future
  21. Savchuk, L. M. (2009). Kompetentsii personalu v umovakh ekonomiky znan. Problems of a systemic approach to the economy enterprises, 3 (11). Available at: http://ecobio.nau.edu.ua/index.php/EPSAE/article/view/4470
  22. Gouillart, F. J., Kelly, J. N. (1995). Business Transformation. McGraw-Hill, 396.
  23. Panchenko, V. P. (2013). Kontseptualni pidkhody do rozvytku korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti orhanizatsii na zasadakh kompetentsiinoho pidkhodu. Aktualni problemy ekonomiiky, 7 (145), 156–161.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-30

Як цитувати

Mykolaychuk, I., Sylkina, Y., & Sychova, N. (2017). Дослідження соціально-відповідальної поведінки підприємств торгівлі за компетентісним підходом. Technology Audit and Production Reserves, 6(4(38), 52–57. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2017.119944

Номер

Розділ

Економіка та управління підприємством: Оригінальне дослідження