Тестування моделі оцінки інвестиційної привабливості підприємства на прикладі підприємств автомобільного транспорту України

Автор(и)

  • Iaroslava Levchenko Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-4979-1101
  • Iryna Kyrchata Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-0270-1586
  • Olena Shersheniuk Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-9959-2725

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.129873

Ключові слова:

інвестиційна привабливість, рівень інвестиційної привабливості, коефіцієнти еластичності, автотранспортний сектор України

Анотація

Об’єктом дослідження є модель оцінки інвестиційної привабливості підприємства (ІП). Більшість методів оцінки інвестиційної привабливості побудовані на визначенні та аналізі економічних показників за певними напрямками. Кожен з напрямків містить кілька показників, які суттєво впливають та всебічно відображають область діяльності підприємства. Мова ведеться як про якісні, так і кількісні показники. Одним з найбільш проблемних місць є об'єднання якісних та кількісних показників для визначення єдиного інтегрального показника ІП та перевірка такого підходу на підприємствах автомобільного транспорту. Використовуючи модель, можна вирішити найбільшу проблему, це агрегувати інформаційні напрямки та індекси, визначити універсальний інтегральний показник інвестиційної привабливості підприємства.

Для вирішення, поставленої в роботі проблеми, були застосовані наступні методи наукових досліджень:

  • критичний аналіз, абстрактно-логічний метод та узагальнення наукового досвіду – вдосконалення принципів оцінки ІП;
  • математичний та статистичний аналіз результатів дослідження, проведений за допомогою програмного забезпечення обробки статистичних даних, SPSS (v21.0) та Microsoft Excel (2010).

Завдяки цим заходам було:

  • перевірено адаптивність моделі оцінки ІП підприємства на прикладі автотранспортних підприємств (АТП);
  • визначено ІП АТП та основні фактори впливу на ІП АТП;
  • розраховано коефіцієнти еластичності, відхилення фактичного показника ІП від оптимального;
  • зроблено висновок про необхідність збільшення значень факторів, що впливають на ІП АТП.

Враховуючи виявлені слабкі сторони (негативні наслідки) для кожного підприємства, можна створити перелік пріоритетних заходів, які будуть впроваджуватись у АТП, та запропонувати алгоритм прийняття управлінських рішень щодо оптимізації рівня ІП АТП. На підставі отриманих даних можна розробити програму фінансової реструктуризації, адаптовану до системи управління ІП кожного вивченого АТП. Всі ці рекомендації дають можливість для подальших наукових розробок.

Біографії авторів

Iaroslava Levchenko, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Асистент

Кафедра економіки і підприємництва

Iryna Kyrchata, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра економіки і підприємництва

Olena Shersheniuk, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра економіки і підприємництва

Посилання

  1. Drabek, J., Merkova, M. (2015). The Importance of Investment Audit for the Company. Procedia Economics and Finance, 34, 187–193. doi:10.1016/s2212-5671(15)01618-4
  2. Grinko, A., Bochulia, T., Grynko, P., Yasinetska, I., Levchenko, I. (2017). Formation of the concept of intellectualization information provision for managing an enterprise. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (3 (89)), 4–14. doi:10.15587/1729-4061.2017.111859
  3. Mirkin, Ya. M. (2009). Chastno-gosudarstvennoe partnerstvo v vysshem obrazovanii i nauchnoi sfere: mehanizmy upravleniya imushhestvom, privlecheniya finansirovaniya, upravleniya soderzhaniem obrazovaniya i nauchnoi deyatel'nosti. Moscow, 105. Available at: http://www.mirkin.ru/_docs/_budgetfin/_obrprog/3_1.pdf
  4. Tsarev, V. V., Kantarovich, A. A. (2012). Otsenka stoimosti biznesa. Teoriya i metodologiya. Moscow: YUNITI-DANA, 572.
  5. Anamari-Beatrice, S. (2014). Real Options a Solution for Evaluating Public Private Partnerships. Procedia Economics and Finance, 15, 583–586. doi:10.1016/s2212-5671(14)00516-4
  6. Mittal, A., Jhamb, D. (2016). Determinants of Shopping Mall Attractiveness: The Indian Context. Procedia Economics and Finance, 37, 386–390. doi:10.1016/s2212-5671(16)30141-1
  7. Rebiasz, B., Maciol, A. (2014). Hybrid Data in the Multiobjective Evaluation of Investments. Procedia Computer Science, 35, 624–633. doi:10.1016/j.procs.2014.08.144
  8. Rolik, Y. A. (2012). Complex estimation of industrial enterprise's innovation strategy. MK-2012-6. Innovation in the industrial sector, 1. Kazan, 247–251.
  9. Rolik, Y. А. (2013). A Complex Approach to Evaluating the Innovation Strategy of a Company to Determine its Investment Attractiveness. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 99, 562–571. doi: 10.1016/j.sbspro.2013.10.526
  10. Nizielska, A. (2012). The criteria, instruments, and determinants of investment attractiveness of Silesia: experts opinions. Journal of economics & management, 8, 53–70.
  11. Pro zatverdzhennya Metodyky intehralʹnoyi otsinky investytsiynoyi pryvablyvosti pidpryyemstv ta orhanizatsiy. (1998). Order of the Agency for the Prevention of Bankruptcy of Enterprises and Organizations No. 22 from February 23, 1998. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0214-98
  12. Dmytriyev, I., Levchenko, I. (2017). Otsiniuvannia investytsiynoi pryvablyvosti pidpryiemstva ta upravlinnia yii pokaznykamy. Aktualni problemy ekonomiky, 5 (191), 89–99.
  13. Levchenko, I. (2015). Optymizatsiya rivnia investytsiynoi pryvablyvosti avtotransportnykh pidpryiemstv. Zbirnyk naukovykh prats Cherkaskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu. Seriya: Ekonomichni nauky, 39 (2), 150–155.
  14. Ahentstvo z rozvytku infrastruktury fondovoho rynku Ukrainy. Statystychna informatsiya. Available at: http://smida.gov.ua/db/participant/01268414
  15. Fathutdinov, R. A. (2013). Strategicheskiy marketing. Saint Petersburg: Piter, 347.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-28

Як цитувати

Levchenko, I., Kyrchata, I., & Shersheniuk, O. (2017). Тестування моделі оцінки інвестиційної привабливості підприємства на прикладі підприємств автомобільного транспорту України. Technology Audit and Production Reserves, 2(4(40), 23–28. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.129873

Номер

Розділ

Економіка та управління підприємством: Оригінальне дослідження