Розробка методики відбору інноваційних ідей для подальшої комерціалізації на основі інноваційного супермаркету

Автор(и)

  • Viktoriia Tiutlikova Харківський національний економічний університет, пр. Науки, 9а, м. Харків, Україна, 61166, Україна https://orcid.org/0000-0002-3224-0266
  • Oleg Besprozvannykh Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0001-5727-7252

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.133473

Ключові слова:

інноваційний супермаркет, методика відбору інноваційних ідей, оціночні критерії відбору інноваційних ідей

Анотація

Об’єктом дослідження є інноваційно-інвестиційні процеси на підприємствах України. Одним з найбільш проблемних місць є наявність досить багатьох розрізнених підходів та методів відбору і оцінки інноваційних ідей, що не дозволяє узгодити параметри пропозиції інновацій з параметрами їх попиту та гальмує процеси комерціалізації науки.

В ході дослідження обґрунтовано склад оціночних критеріїв відбору інноваційних ідей для подальшої комерціалізації. За основу було взято методику Державного агентства України з інвестицій та розвитку. Згідно цієї методики Конкурсний комітет з питань відбору інноваційних та інвестиційних проектів для їх фінансування за рахунок коштів Державної інноваційної фінансово-кредитної установи перевіряє на відповідність таким критеріям: науково-технічному, виробничому, ринковому, фінансово-економічному, соціальному та екологічному.

З метою полегшення порівняльної оцінки інноваційних ідей на етапі їх попереднього відбору в роботі запропоновано здійснити інтегральну оцінку ідей на підставі узагальнення одиничних критеріїв відповідності вимогам інноваційного проекту в інтегральний індекс. Задля підвищення рівня обґрунтованості та об’єктивності результатів інтегральної оцінки авторами розроблено систему вагових коефіцієнтів одиничних критеріїв відповідності інноваційних ідей вимогам інноваційного проекту, що дозволяє:

  • по-перше, отримати ваговий рівень показників, які встановлюються шляхом експертної оцінки значимості відповідних показників у агрегованому оціночному критерії;
  • по-друге, на основі врахування ваги кожного критерію системи оцінювання встановити загальний рівень відповідності інноваційного проекту запитам експертів інноваційного супермаркету.

За результатами експертної оцінки відносної важливості одного критерію над іншими було побудовано матрицю попарних порівнянь критеріїв інноваційних проектів на етапі їх попереднього відбору. Запропоновані вагові коефіцієнти забезпечать підвищення точності результатів оцінювання та об’єктивності управлінських рішень, ухвалених на їх підставі.

Запропонована методика дозволяє комплексно оцінити відповідності поданих заявок критеріям практичного впровадження інноваційного супермаркету.

Біографії авторів

Viktoriia Tiutlikova, Харківський національний економічний університет, пр. Науки, 9а, м. Харків, Україна, 61166

Кандидат економічних наук

Кафедра бухгалтерського обліку

Oleg Besprozvannykh, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002

Здобувач

Кафедра організації виробництва і управління персоналом

Посилання

  1. Oriekhova, K. V. (2008). Otsiniuvannia finansovoi stiikosti pidpryiemstva z urakhuvanniam rukhu kapitalu. Kharkiv, 20.
  2. Khodakov, A.; Babaskin, S. Ya., Zinov, V. G. (Eds.). (2002). Strategiya kommertsializatsii: teoriya i praktika. Moscow: Monolit, ANKH, Tsentr kommertsializatsii tekhnologiy, 240.
  3. Program «Horyzont 2020 – program ramowy w zakresie badań naukowych i innowacji». (2011). Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiające program ramowy w zakresie badań naukowych i innowacji (2014–2020). Brussels, 72.
  4. Ocena efektywności i skuteczności programu Bon na innowacje. (2010). Warsaw: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Available at: http://poig.parp.gov.pl/index/more/19878
  5. Bandarian, R. (2007). Measuring Commercial Potential of a New Technology at the Early Stage of Development with Fuzzy Logic. Journal of Technology Management & Innovation, 2 (4), 73–85.
  6. Hongjun, W., Xiaofei, Z., Rui, L., Guiwu, W. (2007). An Approach to Potential Evaluation of Emerging Technology Commercialization with Uncertain Linguistic Information. Journal of Convergence Information Technology, 7 (4), 77–85. doi: http://doi.org/10.4156/jcit.vol7.issue4.10
  7. Rui, L., Xiaofei, Z., Hongjun, W., Guiwu, W. (2007). Model for Potential Evaluation of Emerging Technology Commercialization with Hesitant Fuzzy Information. Journal of Convergence Information Technology, 4 (1), 304–311. doi: http://doi.org/10.4156/ijact.vol4.issue1.35
  8. Jain, R. K., Martyniuk, A. O., Harris, M. M., Niemann, R. E., Woldmann, K. (2003). Evaluating the commercial potential of emerging technologies. International Journal of Technology Transfer and Commercialisation, 2 (1), 32–50. doi: http://doi.org/10.1504/ijttc.2003.001800
  9. Mazurkiewicz, A., Karsznia, W., Giesko, T., Belina, B. (2010). Metodyka oceny stopnia dojrzałości wdrożeniowej innowacji technicznych. Problemy Eksploatacji, 1, 5–20.
  10. Włosiński, W. (2000). Transfer technologii. Fundacja Forum Akademickie, 4. Available at: https://forumakademickie.pl/fa-archiwum/archiwum/2000/04/artykuly/22-okolice_nauki.htm
  11. Fedorenko, V. H. (2015). Menedzhment. Kyiv: Alerta, 492.
  12. Blagoveschensky, N. (2004). The index of concordance of positions of groups in the legislative organ. Working paper WP7/2004/02. Moscow: State University – Higher School of Economics, 16.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-23

Як цитувати

Tiutlikova, V., & Besprozvannykh, O. (2018). Розробка методики відбору інноваційних ідей для подальшої комерціалізації на основі інноваційного супермаркету. Technology Audit and Production Reserves, 3(4(41), 4–9. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.133473

Номер

Розділ

Економіка та управління підприємством: Оригінальне дослідження