Аналіз діяльності громадських інституцій як інструменту врегулювання економічних відносин регіону
DOI:
https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.134820Ключові слова:
процес державного управління, громадські інституції, розвиток економічних відносин у регіонахАнотація
Об'єктом дослідження виступають громадські інституції, діяльність яких створює певні умови для поліпшення позитивної динаміки розвитку економічних відносин у регіонах, особливо у Донецькій і Луганській областях (Україна). Вибір об’єкту обумовлений високим рівнем соціальної напруженості та низьким рівнем довіри населення органам влади на всіх рівнях державного управління. Тому виникає об’єктивна потреба у дослідженні особливостей формування громадянського суспільства на сучасному етапі розвитку України, а саме інституцій, які реалізують процес участі населення у прийнятті поточних рішень щодо вирішення проблем соціально-економічного розвитку регіонів країни.
В ході дослідження за допомогою методів аналізу та синтезу, аналогії та порівняння, а також методу формалізації:
- запропоновано покроковий алгоритм аналізу діяльності і громадських інституцій, що діють на регіональному та місцевому рівні;
- оглянуто основоположні документи, нормативно-законодавчі і регуляторні акти, що регламентують діяльність структур, покликаних реалізовувати процедури участі громадськості під час формування та реалізації державної, регіональної соціально-економічної політики, вирішення питань місцевого значення.
Крім того, в ході дослідження проаналізована поточна ситуація щодо діяльності досліджуваних інституцій на прикладі Луганської області. Ідентифіковано, що серед двох виявлених типів організацій, які покликані реалізовувати механізм взаємодії влади, бізнесу та населення, наявний тільки один. На сьогоднішній день функціонування даних структур розглядається суто у площині процесу державного управління. Результативність та економічна ефективність їх діяльності фактично не здійснюється.
Враховуючи виявлені недоліки, дублювання функцій та неефективну діяльність існуючих громадських інституцій запропоновано провести їх реорганізацію та створити на базі існуючих – одну структуру. Ця структура покликана об’єднати всіх учасників соціального діалогу задля формування результативних партнерських відносин та проведення позитивних реформ у соціально-економічному розвитку регіонів, та успішного врегулювання економічних відносин регіонів з державою.
Посилання
- Holub, A. (2018). The mood of the Donbas. The Ukranian Week, 5 (123), 20–25.
- Ustymenko, V. A., Zablodska, I. V. (Eds.). (2018). Dosvid obiednannia terytorialnykh hromad na Skhodi Ukrainy: ekonomiko-pravovi aspekty. Kyiv: TOV «VISTKA», 210.
- Vasylychev, D. V.; Pokataiev, O. V., Kucherov, H. Yu. (Eds.). (2016). Sotsialno-trudovi vidnosyny v rehioni v umovakh detsentralizatsii. Detsentralizatsiia ta terytorialna konsolidatsiia v Ukraini: instytutsiini ta finansovo-ekonomichni zasady. Zaporizhzhia: KPU, 208.
- Pro informatsiiu. (1992). Law of Ukraine No. 2658-XII from 02.10.1992. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy (VVR), 48, 651. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2657-12
- Pro derzhavnu statystyku. (1992). Law of Ukraine No. 2615-XII from 17.09.1992. Verkhovnoi Rady Ukrainy (VVR), 43, 608. Available at: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2614-12
- Pro bukhhalterskyi oblik ta finansovu zvitnist v Ukraini. (1999). Law of Ukraine No. 996-XIV from 16.07.1999. Verkhovnoi Rady Ukrainy (VVR), 40, 365. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/996-14
- Niven, P. R. (Ed.). (2012). Balanced Scorecard Step-By-Step. John Wiley & Sons, Inc., 318. doi: http://doi.org/10.1002/9781119205081
- Vugal'ter, A. L. (2007). Fundamental'naya ekonomiya. Dinamika. Moscow: ZAO «Izdatel'stvo «Ekonomika», 371.
- Stuart-Kotze, R. (2008). Performance: The Secrets of Successful Behaviour. Pearson Education Canada, 304.
- Lawson, R., Desroches, D., Hatch, T. (2008). Scorecard Best Practices: Design, Implementation, and Evaluation. Wiley, 176.
- De Vasconcellos e Sa, J. A. S. (2005). Strategy Moves: 14 Complete Attack and Defence Strategies for Competitive Advantage. FT Press, 256.
- Pro spryiannia rozvytku hromadianskoho suspilstva v Ukraini. (2016). Decree of the President of Ukraine No. 68/2016 from 26.02.2016. Available at: http://www.president.gov.ua/documents/682016-19805
- Rehionalni plany zakhodiv shchodo realizatsii Natsionalnoi stratehii spryiannia spryiannia rozvytku hromadianskoho suspilstva u Luhanskii oblasti ta zvity pro yikh vykonannia. Luhanska oblasna derzhavna administratsiia. Available at: http://loga.gov.ua/oda/about/depart/dep_uvp/regionalni_plani_zahodiv_shchodo_realizaciyi_nacionalnoyi_strategiyi_spriyannya_spriyannya_rozvitku
- Rudovska, S. I. (2015). Public councils of new format: organizational and legal changes of their activity. Derzhavne upravlinnia: udoskonalennia ta rozvytok, 9. Available at: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=894
- Sklad hromadskoi rady pry oblderzhadministratsii. Luhanska oblasna derzhavna administratsiia. Available at: http://loga.gov.ua/oda/about/depart/dep_uvp/gr-oda/structure
- Kilkisnyi ta personalnyi sklad komitetiv Natsionalnoi rady. Natsionalna trystoronnia sotsialno-ekonomichna rada. Available at: http://www.ntser.gov.ua/work-groups/515
- Pro natsradu. Natsionalna trystoronnia sotsialno-ekonomichna rada. Available at: http://www.ntser.gov.ua/pro_nazradu/page7
- Pro zabezpechennia uchasti hromadskosti u formuvanni ta realizatsii derzhavnoi polityky. (2010). Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 996 from 03.11.2010. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/996-2010-%D0%BF
- Pro zatverdzhennia Derzhavnoi stratehii rehionalnoho rozvytku do 2020 roku. (2014). Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 385 from 06.08.2014. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/385-2014-n
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Olena Zelenko, Tetyana Calinescu
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.