Розробка методичного підходу до аналізу інтеграційних ризиків в проекті створення логістичного центру

Автор(и)

  • Tetiana Kovtun Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0002-5410-4783
  • Tetiana Smokova Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0002-0688-5677

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.134897

Ключові слова:

проект створення логістичного центру, інтеграційні ризики, якісний аналіз ризиків проекту

Анотація

Об'єктом дослідження є проект логістичного центру, який розглядається як організаційно та виробничо інтегрована складна система, основним завданням якої є забезпечення умов для інтеграції різноманітних об’єктів логістичної та супутньої інфраструктури на одній території. Це надає можливість поліпшення переміщення логістичних потоків.

Одним з найбільших проблемних місць є відсутність проектно-орієнтованого підходу при створенні логістичного центру, який характеризується великою кількістю учасників, що змінюється на протязі його життєвого циклу. Це призводить до виникнення інтеграційних проектних ризиків, для запобігання яких необхідно розробити підхід до якісного аналізу ризиків, що враховує специфічні особливості об’єкту дослідження.

В ході дослідження визначено поняття «інтеграційного проектного ризику». А також розроблено послідовність якісного аналізу інтеграційних ризиків в проекті створення логістичного центру, яка полягає у використанні методів менеджменту якості, а саме: аналізу Парето, АВС-аналізу та причинно-наслідкового аналізу Ісікави. Застосування методів якісного аналізу здійснюється у логічній послідовності. Вихідні дані, що отримані при проведенні попереднього виду аналізу, є вхідними для наступного етапу дослідження.

Отримані результати якісного аналізу ризику дозволяють на початковій стадії проекту збільшити вплив на його результати завдяки зниженню ступеню інтеграційних ризиків. Зокрема, аналіз Парето пропонується використовувати для виявлення основних причин виникнення інтеграційних ризиків проекту створення логістичного центру. АВС-аналіз дозволяє виділити учасників проекту, що мають найбільшу кількість інтеграційних зв’язків. Отже вихід такого учасника з проекту принесе найбільші порушення інтеграції між елементами системи. Причинно-наслідковий аналіз Ісікави дозволяє виявити причини розриву інтеграційних зв’язків між учасниками проекту та визначити найменш потужні інтеграційні зв’язки між учасниками.

Отже, використання запропонованої послідовності якісного аналізу дозволить виявити учасників проекту, які найбільш уразливі до впливу інтеграційних ризиків та визначити потужність інтеграційних зв’язків між ними. Це, в свою чергу, дозволить прийняти заходи для попередження настання інтеграційних ризиків у проекті створення логістичного центру.

Біографії авторів

Tetiana Kovtun, Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра управління логістичними системами та проектами

Tetiana Smokova, Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Асистент

Кафедра управління логістичними системами та проектами

Посилання

  1. Syryichyk, T., Fuzrhalski, A. et al.; Svienchitski, M. (Ed.). (2010). Transportna polityka Ukrainy ta yii nablyzhennia do norm Yevropeiskoho Soiuzu. Kyiv: Analitychno-doradchyi tsentr Blakytnoi strichky, 102.
  2. Terminology on combined transport. (2001). United Nations Economic Commission for Europe. Available at: https://www.unece.org/index.php?id=26168
  3. Sergeev, V. I. (2011). Logistika v transportnom komplekse Rossii: problemy i predlozheniya. Logistika v transportnom komplekse RF. Available at: http://www.myshared.ru/slide/955875/
  4. Krikavskiy, E. V. (2008). Logisticheskiy tsentr – eto uzlovoy obiekt logisticheskikh setey. Logistika: problemy i resheniya, 5 (18), 38–40.
  5. Gadzhinskiy, A. M. (2011). Logistika. Moscow: Dashkov i K, 481.
  6. Stock, J., Lambert, D. (2000). Strategic Logistics Management. McGraw-Hill/Irwin, 896.
  7. Waters, D. (2002). Logistics: An Introduction to Supply Chain Management. Palgrave Macmillan, 372.
  8. Nykyforuk, O. I. (2005). Stanovlennia i funktsionuvannia transportno-lohistychnoi infrastruktury v Ukraini. Kyiv, 21.
  9. Vinogradov, M. A. (2007). Upravlenie mezhregional'nym tovaroobmenom na osnove sozdaniya logisticheskikh tsentrov: na primere Rostovskoy oblasti. Rostov-na-Donu, 26.
  10. Poliakova, O. M. (2005). Formuvannia intermodalnoi transportnoi systemy Ukraini na bazi vantazhnykh transportno-rozpodilchykh kompleksiv. Kharkiv, 20.
  11. Tsvietkov, Yu. M., Kutakh, O. P., Makarenko, M. V. et. al. (2003). Kontseptsiia prohramy formuvannia merezhi lohistychnykh tsentriv v systemi mizhnarodnykh transportnykh korydoriv Ukrainy. Kyiv: KUETT, 109.
  12. Komarnytskyi, I. M., Pytuliak, N. S., Kohut, I. V. (2007). Mekhanizmy formuvannia lohistychnykh tsentriv. Vydavnytstvo Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika», 582, 190–196.
  13. Mamchyn, M. M., Rusanovska, O. A. (2011). Vplyv lohistychnykh ryzykiv na pidvyshchennia efektyvnosti diialnosti pidpryiemstv. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Seriia «Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia i problemy rozvytku», 720, 45–51.
  14. Rovenskikh, M. V. (2008). Upravlenie riskami logisticheskoy sistemy promyshlennogo predpriyatiya. Saint Petersburg, 261.
  15. Fuchs, H., Wohinz, J. W. (2009). Risk management in logistics systems. Advances in Production Engineering & Management, 4, 233–242.
  16. Pletneva, N. G. (2008). Teoriya i metodologiya upravleniya logisticheskimi sistemami v usloviyakh neopredelennosti. Saint Petersburg, 37.
  17. Vitlinskyi, V. V., Skitsko, V. I. (2013). Kontseptualni zasady modeliuvannia ta upravlinnia lohistychnym ryzykom pidpryiemstva. Problemy ekonomiky, 4, 246–251.
  18. Larson, E. (2010). Project Management: The Managerial Process. McGraw Hill, 608.
  19. Archibald, R. D. (2003). Managing High-Technology Programs and Projects. John Wiley & Sons, 416.
  20. Boldyreva, T. V., Kovtun, T. A. (2003). Metodika otsenki effektivnosti investitsionnogo proekta s uchetom situatsiy riska. Metodi ta zasobi upravlіnnya rozvitkom transportnikh system, 6, 237–255.
  21. Korolkova, E. M. (2013). Risk-menedzhment: upravlenie proektnymi riskami. Tambov: FGBOU VPO «TGTU», 160.
  22. Koshelevskiy, I. S. (2012). Obzor metodov upravleniya proektnymi riskami: Proceedings. Problemy sovremennoy ekonomiki. Chelyabinsk: Dva komsomol'tsa, 164–166.
  23. Smokova, T. N. (2011). The integration in projects of multimodal logistics parks. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (7 (49)), 14–15. Available at: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/2399
  24. Kovtun, T. A., Smokova, T. M. (2016). Upravlinnia intehratsiinymy ryzykamy v proektakh multymodalnykh lohistychnykh kompleksiv. Visnyk NTU «KhPI». Seriia: Stratehichne upravlinnia, upravlinnia portfeliamy, prohramamy ta proektamy, 2 (1174), 26–30.
  25. PMBOK. Rukovodstvo k Svodu znaniy po upravleniyu proektami (Rukovodstvo PMBOK). (2013). Project Management Institute, Fourteen Campus Boulevard, 589.
  26. Kovtun, T. A., Smokova, T. M. (2018). Zastosuvannia instrumentariiu yakisnoho analizu ryzykiv u proekti stvorennia lohistychnoho tsentru. Visnyk Skhidnoukrainskoho natsionalnoho universytetu imeni Volodymyra Dalia, 2 (243), 122–125.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-23

Як цитувати

Kovtun, T., & Smokova, T. (2018). Розробка методичного підходу до аналізу інтеграційних ризиків в проекті створення логістичного центру. Technology Audit and Production Reserves, 3(2(41), 24–28. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.134897

Номер

Розділ

Системи та процеси керування: Оригінальне дослідження