Дослідження передумов для інноваційного розвитку індустрії гостинності в різних областях України

Автор(и)

  • Ludmila Titomir Одеська національна академія харчових технологій, вул. Канатна, 112, м. Одеса, Україна, 65039, Україна https://orcid.org/0000-0002-2281-3884
  • Olena Danylova Одеська національна академія харчових технологій, вул. Канатна, 112, м. Одеса, Україна, 65039, Україна https://orcid.org/0000-0003-2813-4070

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.138466

Ключові слова:

готельно-ресторанний бізнес, стратегія інноваційного розвитку, індустрія гостинності, сфера послуг, засоби розміщення.

Анотація

Об'єктом дослідження є комплекс теоретичних та практичних аспектів організації управління готельно-ресторанним господарством в різних регіонах України. Найбільш проблемними місцями є відсутність стратегічного планування на більшості готельно-ресторанних підприємствах, неузгодження планів розвитку окремих регіонів із потребами та сучасними реаліями, і неефективне використання трудових ресурсів.

В ході дослідження використовувалися загальнонаукові методи аналізу: економіко-статистичні методи збору та обробки інформації, методи порівняльного, системного, якісного SWOT-аналізу, а також абстракції.

Для ефективного впровадження інновацій необхідною є співпраця між турагенствами та готельно-ресторанними підприємствами, органами влади і державного самоврядування. Підвищення конкурентоспроможності і зміцнення позицій на ринку послуг можливо завдяки розвитку «зеленого туризму», етнотуризму, послуг із креативними творчими складовими та доброзичливою толерантною атмосферою. Для цього необхідно розширити асортимент послуг та їх якість, покращити інформатизацію на всіх етапах. Необхідним є врахування менталітету гостей та бажання їх отримати максимальне задоволення і користь від подорожі. Маркетингові стратегії повинні мати етапи, які легко контролюються та, за необхідністю, корегуються. Така побудова розвитку індустрії гостинності має підсилити комплексність та індивідуальність сервісу. Розширення спектру засобів розміщення (апартаменти, вілли, будинки для відпочинку, заміські та гостьові будинки, шале тощо) дозволяє якнайкраще зорієнтувати різні групи туристів та урізноманітнити види відпочинку. Підкреслюється важливість підсилення, особливо на регіональному рівні роботи громадських організацій. Спілка готельєрів повинна займати більш активну позицію для лобіювання законодавчих ініціатив, бути ланкою, що об’єднує підприємців та органи місцевого влади в питаннях стратегічного розвитку регіонів. Практичне значення одержаних результатів полягає у розробці наукових та практичних підходів до ефективної організації готельно-ресторанного господарства в різних регіонах України з огляду на роботу сталих підприємств. Зроблені висновки і рекомендації можуть бути основою для формування стратегічних напрямів раціонального використання готельно-ресторанних ресурсів.

Біографії авторів

Ludmila Titomir, Одеська національна академія харчових технологій, вул. Канатна, 112, м. Одеса, Україна, 65039

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра готельно-ресторанного бізнесу

Olena Danylova, Одеська національна академія харчових технологій, вул. Канатна, 112, м. Одеса, Україна, 65039

Кандидат хімічних наук, старший науковий співробітник, начальник відділу

Відділ нормативно-технічного забезпечення та метрології

Посилання

  1. Dominska, O. Ia., Batkovets, N. O. (2017). Suchasnyi stan ta innovatsiini protsesy rozvytku hotelno-restorannoho biznesu v Ukraini. Visnyk Lvivskoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu, 52, 39–41.
  2. Herasymenko, V. H., Halasiuk, S. S., Nezdoiminov, S. H. et. al.; Herasymenko, V. H. (Ed.) (2013). Rynky turystychnykh posluh: stan i tendentsii rozvytku. Odessa: Astroprynt, 304.
  3. Pronoza, P. V. (2015). Analiz stanu turystychnoi haluzi v Ukraini. Upravlinnia rozvytkom, 3 (181), 56–63.
  4. Malska, M. P., Kizyma, V. L., Zhuk, I. Z. (2017). Upravlinnia sferoiu hotelnoho hospodarstva: teoriia ta praktyka. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 336.
  5. Gilmore, A. (2017). Quality and Quantity in Tourism. Journal of Hotel & Business Management, 6 (1), 164. doi: http://doi.org/10.4172/2169-0286.1000164
  6. Buhalis, D., Amaranggana, A. (2014). Smart Tourism Destinations Enhancing Tourism Experience Through Personalisation of Services. Information and Communication Technologies in Tourism 2015. Cham: Springer, 377–389. doi: http://doi.org/10.1007/978-3-319-14343-9_28
  7. Imrie, R., Fyall, A. (2001). Independent mid-market UK hotels: Marketing strategies for an increasingly competitive environment. Journal of Vacation Marketing, 7 (1), 63–74. doi: http://doi.org/10.1177/135676670100700106
  8. Mathur, S., Dewani, P. P. (2016). Influence of cultural heritage on hotel prices, occupancy and profit. Tourism Economics, 22 (5), 1014–1032. doi: http://doi.org/10.5367/te.2015.0487
  9. Chen, J.-L. (2018). An Empirical Study of Tourist Hotels: Difference Analysis between International Tourist Hotel and Standard Tourist Hotel in Taiwan. International Journal of Business and Management, 13 (3), 67–74. doi: http://doi.org/10.5539/ijbm.v13n3p67
  10. Hall, C., Dayal, N., Majstorović, D., Mills, H., Paul-Andrews, L., Wallace, C., Truong, V. (2016). Accommodation Consumers and Providers’ Attitudes, Behaviours and Practices for Sustainability: A Systematic Review. Sustainability, 8 (7), 625. doi: http://doi.org/10.3390/su8070625
  11. Palmatier, R. W., Dant, R. P., Grewal, D., Evans, K. R. (2006). Factors Influencing the Effectiveness of Relationship Marketing: A Meta-Analysis. Journal of Marketing, 70 (4), 136–153. doi: http://doi.org/10.1509/jmkg.70.4.136
  12. D’Mello, C., Kamat, K., Weiermair, K., Pillai, S. K. B., Scaglione, M., Pah, J. G. (2016). Tourists assessment of infrastructure availability in Goa (India): A gap analysis. Anais Brasileiros de Estudos Turísticos, 6 (1), 42–57.
  13. Chung, G., Ngan, C. (2018). A shift in culture sparks innovation at the Miramar Hospitality Group's flagship Mira Hong Kong Hotel. Global business and organizationae excellence, 37 (4), 37–47. doi: http://doi.org/10.1002/joe.21862
  14. Khatri, K., Shrestha, R. K., Mahat, U. (2012). A Study of Accessibility in Hotel Chains, Public Transportation, and Ferry Companies in Helsinki. Kerava, 52.
  15. Mensah, I., Dei Mensah, R. (2013). International Tourists’ Environmental Attitude towards Hotels in Accra. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 3 (5), 444–455.
  16. Goryushkina, N. Y., Shkurkin, D. V., Petrenko, A. S., Demin, S. Y., Yarovaya, N. S. (2016). Marketing Management in the Sphere of Hotel and Tourist Services. International Review of Management and Marketing, 6 (6), 207–213.
  17. Hyun, S. S., Perdue, R. R. (2017). Understanding the dimensions of customer relationships in the hotel and restaurant industries. International Journal of Hospitality Management, 64, 73–84. doi: http://doi.org/10.1016/j.ijhm.2017.03.002
  18. Michopoulou, E., Buhalis, D. (2013). Information provision for challenging markets: The case of the accessibility requiring market in the context of tourism. Information & Management, 50 (5), 229–239. doi: http://doi.org/10.1016/j.im.2013.04.001
  19. Derzhavnyi komitet statystyky Ukrainy. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua
  20. Turystychnyi portal TripAdvisor. Available at: https://www.tripadvisor.ru
  21. Stan ta perspektyvy rozvytku infrastruktury rehioniv Ukrainy (2013). 117. Available at: http://www.fes.kiev.ua/new/wb/media/InfrASTRUKTURA.pdf
  22. Booking. Available at: https://www.booking.com

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-04-24

Як цитувати

Titomir, L., & Danylova, O. (2018). Дослідження передумов для інноваційного розвитку індустрії гостинності в різних областях України. Technology Audit and Production Reserves, 4(2(42), 16–23. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.138466

Номер

Розділ

Системи та процеси керування: Оригінальне дослідження