Розробка механізму формування та активізації потенціалу іміджу території
DOI:
https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.141069Ключові слова:
імідж території, потенціал іміджу, регіональний менеджмент, територіальний маркетинг, система діагностики.Анотація
Об’єктом дослідження є механізм формування та активізації потенціалу регіонального іміджу. В практиці регіонального управління використовується певний алгоритм створення іміджу, однак проблемним моментом залишається відсутність єдиного інструментарію оцінки та залучення потенціалу території до створення її привабливого образу. Для подолання цієї проблеми автором розроблено механізм формування та активізації потенціалу регіонального іміджу. Цей механізм передбачає залучення до системи іміджмейкингу території всього її ресурсного потенціалу, дуже широкого інструментарію не тільки управлінської науки, а й соціології, психології, економічного аналізу, маркетингу.
Для вирішення основних завдань дослідження були використані такі методи, як системний аналіз, структурування, діалектичний метод, теорії управління. За допомогою цих методів запропоновано структуру механізму у виді функціонування систем діагностики потенціалу, формування іміджу та його просування у зовнішньому просторі. Розкрито функціональний зміст цих систем, розроблено їх інструментарій та методичну базу, які можуть бути використані на різних етапах розробки та просування іміджу. Як основний орієнтир функціонування механізму висунуто інтереси споживачів території, наведено їх характеристику, визначено групу стейкхолдерів, обґрунтовано їх відмінність від споживачів території. Серед базових принципів функціонування механізму виділено принцип прогностичності, поетапності, зворотного зв'язку, продуктивності. Визначено їх прояв в результаті використання механізму.
Розроблений механізм є універсальним, що дає змогу розробити заходи, починаючи від задуму образу території до просування її цілісного іміджу. Використання механізму в практиці регіонального менеджменту дозволить активізувати зусилля місцевої влади та громадськості щодо розробки та просування іміджу території на загальнодержавному та глобальному економічному просторі. Інструментальні засоби механізму можуть бути використані при діагностиці потенціалу регіонального розвитку та розробці заходів з територіального маркетингу.
Посилання
- Semchenko, O. A. (2013). Imidzhmeikinh rehioniv Ukrainy: praktychni napratsiuvannia. Osvita rehionu, 1, 174–179.
- Knight, D. B. (1982). Identity and Territory: Geographical Perspectives on Nationalism and Regionalism. Annals of the Association of American Geographers, 72 (4), 514–531. doi: http://doi.org/10.1111/j.1467-8306.1982.tb01842.x
- Liu, L., Zhou, B., Zhao, J., Ryan, B. D. (2016). C-IMAGE: city cognitive mapping through geo-tagged photos. GeoJournal, 81 (6), 817–861. doi: http://doi.org/10.1007/s10708-016-9739-6
- Salesses, P., Schechtner, K., Hidalgo, C. A. (2013). The Collaborative Image of The City: Mapping the Inequality of Urban Perception. PLoS ONE, 8 (7), e68400. doi: http://doi.org/10.1371/journal.pone.0068400
- Rousseau, M. (2009). Re-imaging the City Centre for the Middle Classes: Regeneration, Gentrification and Symbolic Policies in ‘Loser Cities’. International Journal of Urban and Regional Research, 33 (3), 770–788. doi: http://doi.org/10.1111/j.1468-2427.2009.00889.x
- Jose, М. А., Vila-López, Т. (2014). How can mega events and ecological orientation improve city brand attitudes? International Journal of Contemporary Hospitality Management, 26 (4), 629–652. doi: http://doi.org/10.1108/ijchm-03-2013-0117
- Harcup, T. (2010). Re-imaging a post-industrial city: The Leeds St Valentine's Fair as a civic spectacle. City: analysis of urban trends, culture, theory, policy, action, 4 (2), 215–231. doi: http://doi.org/10.1080/13604810050147839
- Balibrea, M. P. (2010). Urbanism, culture and the post-industrial city: Challenging the 'Barcelona model'. Journal of Spanish Cultural Studies, 2 (2), 187–210. doi: http://doi.org/10.1080/14636200120085174
- Liu, Y., Chen, C. (2007). The effects of festivals and special events on city image design. Frontiers of Architecture and Civil Engineering in China, 1 (2), 255–259. doi: http://doi.org/10.1007/s11709-007-0032-0
- Romão, J., Guerreiro, J., Rodrigues, P. (2017). Territory and Sustainable Tourism Development: a Space-Time Analysis on European Regions. Region, 4 (3), 1–17. doi: http://doi.org/10.18335/region.v4i3.142
- Kim, H., Chen, J. S. (2015). Destination image formation process: a holistic model. Journal of Vacation Marketing, 22 (2), 154–166. doi: http://doi.org/10.1177/1356766715591870
- Smith, A. (2005). Conceptualizing City Image Change: The “Re-Imaging” of Barcelona. Tourism Geographies, 7 (4), 398–423. doi: http://doi.org/10.1080/14616680500291188
- Eli, A. (2004). Media Strategies for Improving an Unfavorable City Image. Cities, 21 (6), 471–479. doi: http://doi.org/10.1016/j.cities.2004.08.005
- Shao, Z., Li, D. (2011). Image City sharing platform and its typical applications. Science China Information Sciences, 54 (8), 1738–1746. doi: http://doi.org/10.1007/s11432-011-4307-7
- Zinchenko, O. (2017). Project approach to creating the regional image. European Journal of Management Issues, 25 (3-4), 176–183. doi: http://doi.org/10.15421/191721
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Olha Zinchenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.