Моделювання регулювання транспортного потоку на в’їзді до шляхопроводу у середовищі AnyLogic

Автор(и)

  • Alexander Firsov Університет митної справи та фінансів, вул. Вернадського, 2/4, м. Дніпро, Україна, 49000, Україна https://orcid.org/0000-0002-6528-6447
  • Anna Baloban Університет митної справи та фінансів, вул. Вернадського, 2/4, м. Дніпро, Україна, 49000, Україна https://orcid.org/0000-0001-8985-5299

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.143558

Ключові слова:

автоматичне регулювання транспортних потоків, оптимізація транспортної системи міста, моделювання із застосуванням пакету AnyLogic

Анотація

Об’єктом дослідження даної роботи є транспортний потік та його параметри у критичному, з точки зору транспортної завантаженості, районі міста, а саме на в’їзді до мосту, що з’єднує правий та лівий береги річки Дніпро (м. Дніпро, Україна). Проблемою, що виникає при формуванні транспортних потоків до мосту, є виникнення заторів у зв’язку із фізичним обмеженням пропускної спроможності мосту. Особливість транспортної розв’язки біля мосту полягає у тому, що розширити проїжджу частину для збільшення пропускної спроможності неможливо без капітальної перебудови. Крім того навколишня інфраструктура підтримує інтенсивний пішохідний потік, який вклинюється у транспортний потік у довільних місцях, що призводить до зламу структури потоку чи його зупинки. Також є декілька додаткових чинників, що ускладнюють структуру потоку та затримують його. Рішенням, що може поліпшити ситуацію з найменшими витратами, є введення автоматичного регулювання транспортних та пішохідних потоків у критичних місцях.

Для визначення пунктів регулювання та режимів їх роботи було проведено аналіз транспортного середовища у районі в’їзду на міст із застосуванням польових досліджень. Проведено моделювання транспортних потоків з використанням програмного комплексу та обрано режими роботи світлофора.

Отримано статистичні данні щодо транспортних потоків вздовж прилеглих вулиць та схематизовано рух транспорту. Визначено місце розташування світлофору та часові інтервали його роботи, які дозволяють мінімізувати затори на прилеглих вулицях та збільшити швидкість проїзду.

Особливістю проведеного дослідження стало використання для моделювання потужного пакету AnyLogic, який містить спеціалізований модуль для роботи з транспортними потоками. Саме його застосування дозволило створити модель руху та провести серію експериментів, за результатами якої отримано часові інтервали регулювання.

Біографії авторів

Alexander Firsov, Університет митної справи та фінансів, вул. Вернадського, 2/4, м. Дніпро, Україна, 49000

Кандидат фізико-математичних наук, доцент

Кафедра транспортних систем та технологій

Anna Baloban, Університет митної справи та фінансів, вул. Вернадського, 2/4, м. Дніпро, Україна, 49000

Кафедра транспортних систем та технологій

Посилання

  1. Firsov, O. D., Biblia, A. N. (2015). Proektuvannia intelektualnoi transportnoi systemy mista. Visnyk Akademii mytnoi sluzhby Ukrainy. Seriia: Tekhnichni nauky, 1 (53), 20–31.
  2. Alekseev, O. P., Pronin, S. V. (2007). Intellektualizatsiya transportnykh sistem v zadachakh razvitiya bol'shikh gorodov. Avtomobil'nyy transport, 21. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/intellektualizatsiya-transportnyh-sistem-v-zadachah-razvitiya-bolshih-gorodov
  3. Lipenkov, A. V., Lipenkova, O. A., Eliseev, M. E. (2013). Modelirovanie marshrutnoy seti gorodskogo passazhirskogo transporta Nizhnego Novgoroda v AnyLogic. IMMOD-2013, 179–183. Available at: https://www.anylogic.ru/resources/articles/modelirovanie-marshrutnoy-seti-gorodskogo-passazhirskogo-transporta/
  4. Kravchenko, P. S., Omarova, G. A. (2014). Mikroskopicheskie matematicheskie modeli transportnykh potokov. Analiticheskiy obzor. Problemy informatiki, 1, 71–78.
  5. Urykov, V. A., Zelenina, L. I. (2015). Matematicheskie modeli transportnykh potokov. Sovremennaya tekhnika i tekhnologii, 6. Available at: http://technology.snauka.ru/2015/06/6051
  6. Li, S., Wang, G., Wang, T., Ren, H. (2017). Research on the Method of Traffic Organization and Optimization Based on Dynamic Traffic Flow Model. Discrete Dynamics in Nature and Society, 2017, 1–9. doi: http://doi.org/10.1155/2017/5292616
  7. Sun, L.-S., Yao, L.-Y., Liu, B.-H., Wu, Y.-Y., Rong, J. (2012). Traffic optimization of transportation terminal based on dynamic simulation technology. Journal of Beijing University of Technology, 38 (4), 570–574.
  8. Asaf'ev, G. K. Sovremennye sistemy imitatsionnogo modelirovaniya. Available at: http://docplayer.ru/37000416-Sovremennye-sistemy-imitacionnogo-modelirovaniya.html
  9. Bondarenko, A. A. (2014). Simulation systems comparative analysis for information processing research in a globally distributed automated information systems. Programmnye produkty i sistemy, 31, 47–52. doi: http://doi.org/10.15827/0236-235x.107.047-052
  10. Borshhev, A. V. (2015). Imitatsionnoe modelirovanie: sostoyanie oblasti na 2015 god, tendentsii i prognoz. IMMOD-2015. Moscow. Avaialble at: https://www.anylogic.ru/resources/articles/imitatsionnoe-modelirovanie-sostoyanie-oblasti/
  11. Borshhev, A. V., Karpov, Yu. G. (2003). Professional'nyy instrument imitatsionnogo modelirovaniya AnyLogic. Konferentsiya IMMOD-2003. Available at: https://www.anylogic.ru/resources/articles/professionalnyy-instrument-imitatsionnogo-modelirovaniya-anylogic/

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-17

Як цитувати

Firsov, A., & Baloban, A. (2018). Моделювання регулювання транспортного потоку на в’їзді до шляхопроводу у середовищі AnyLogic. Technology Audit and Production Reserves, 5(2(43), 10–16. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.143558

Номер

Розділ

Системи та процеси керування: Оригінальне дослідження