Аналіз факторів впливу на розвиток туристичного простору європейського союзу
DOI:
https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.146336Ключові слова:
європейський туристичний простір, конкурентоспроможність туристичної індустрії, сегментація туристичного простору, фактори впливуАнотація
Об’єктом дослідження є туристичний простір країн Європейського Союзу (ЄС). Одним з найбільш проблемних місць є значна територіальна різноманітність європейського туристичного простору, що проявляється різним рівнем розвитку туристичної індустрії.
Проведено сегментацію європейського простору за рівнем розвитку туристичної індустрії за допомогою кластерної моделі та виокремлено 7 кластерів країн ЄС за рівнем розвитку туристичної індустрії. Зроблено висновок, що стосовно ієрархії субіндексов, найбільше значення в процесі сегментації країн ЄС за рівнем розвитку туристичної індустрії має ресурсна складова та відповідно субіндекс «Природні та культурні ресурси». Субіндекси «Державна політика та створення сприятливих умов у сфері подорожей та туризму» та «Інфраструктура» мають приблизно однакове значення для сегментації країн ЄС за рівнем розвитку туристичної індустрії. Найменше значення в процесі сегментації займає субіндекс сприятливості середовища.
У ході дослідження проведено факторний аналіз для визначення вагомих факторів розвитку туристичної індустрії для кожного сегменту (кластеру) для подальшого формування основних аспектів туристичної політики. Зроблено висновок щодо значної вагомості сприятливості середовища для таких країн, як: Австрія, Греція, Данія, Португалія, Фінляндія, Швеція, Естонія, Латвія, Литва. Розвиток державної політики та створення сприятливих умовах у сфері подорожей та туризму особливо важливо для таких країн, як: Австрія, Греція, Данія, Португалія, Фінляндія, Швеція, Велика Британія, Нідерланди, Франція. Розвиток інфраструктури є вагомим фактором розвитку всіх країн європейського туристичного простору, однак, найбільший вплив має для таких країн, як: Велика Британія, Нідерланди, Франція, Іспанія, Італія, Німеччина, Іспанія, Італія, Кіпр, Мальта. Ресурсна складова розвитку туристичної індустрії найбільш впливає на розвиток туристичної індустрії таких країн, як: Іспанія, Італія, Німеччина, Ірландія, Люксембург.
Завдяки цьому забезпечується можливість сегментувати європейський туристичний конкурентний простір з подальшим удосконаленням туристичної політики Європейського Союзу.
Посилання
- Parfinenko, A. Yu. (Ed.) (2015). Turystychna polityka zarubizhnykh krain. Kharkiv, 220.
- Aleksandrova, A. Yu. (Ed.) (2016). Geografiya turizma. Moscow, 592.
- Causevic, S., Lynch, P. (2013). Political (in)stability and its influence on tourism development. Tourism Management, 34, 145–157. doi: http://doi.org/10.1016/j.tourman.2012.04.006
- Kokkranikal, J., Cronje, P., Butler, R. (2011). Tourism Policy and Destination Marketing in Developing Countries: The Chain of Influence. Tourism Planning & Development, 8 (4), 359–380. doi: http://doi.org/10.1080/21568316.2011.603885
- Guslev, A. (2015). Sustainable Tourism Industry in the Context of Globalization. The Advanced Science Journal, 2015 (2), 23–26. doi: http://doi.org/10.15550/asj.2015.02.023
- Lee, T. H. (2013). Influence analysis of community resident support for sustainable tourism development. Tourism Management, 34, 37–46. doi: http://doi.org/10.1016/j.tourman.2012.03.007
- Spencer, R. (2017). Development Tourism in Cuba: Experiential Learning and Solidarity in the Development Tourism Encounter. Tourism Planning & Development, 15 (3), 277–292. doi: http://doi.org/10.1080/21568316.2017.1403371
- Markandya, A. (2000). Economic Instruments for Sustainable Tourism Development. Tourism and Sustainable Economic Development. Boston: Springer, 145–157. doi: http://doi.org/10.1007/978-1-4615-4321-3_7
- Sedarati, P., Santos, S., Pintassilgo, P. (2018). System Dynamics in Tourism Planning and Development. Tourism Planning & Development, 1–25. doi: http://doi.org/10.1080/21568316.2018.1436586
- Khanova, O. V. (2014). Bahatomirna otsinka vplyvu chynnykiv konkurentospromozhnosti turyzmu (na prykladi krain Yevropeiskoho rehionu). Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. N. Karazina. Seriia «Mizhnarodni vidnosyny. Ekonomika. Krainoznavstvo. Turyzm», 1086 (2), 188–191.
- Travel & Tourism Competitiveness Report 2015. Available at: http://reports.weforum.org/travel-and-tourism-competitiveness-report-2015/downloads Last accessed: 20.04.2018
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Yaroslava Sklyarenko, Elena Khanova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.