Впровадження послуги сомельє та його роль в фінансових результатах діяльності закладів ресторанного господарства України

Автор(и)

  • Anna Sokolenko Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, вул. Маршала Бажанова, 13, Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-9271-7118
  • Lyudmila Krainyuk Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, вул. Маршала Бажанова, 17, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-9655-5902
  • Tetyana Semernina Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, вул. Маршала Бажанова, 17, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-8537-7194

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.146901

Ключові слова:

особливості роботи сомельє, споживання вина, ресторанний бізнес, фінансові результати діяльності ресторанів

Анотація

Об'єктом дослідження є впровадження послуг сомельє в заклади ресторанного господарства України. На практиці послуги сомельє в ресторанах України непоширені у порівнянні з країнами Західної Європи. Проблема полягає у відсутності розуміння позитивного впливу впровадження послуг сомельє на фінансову діяльність закладів ресторанного господарства. Також відсутні дослідження щодо виявлення факторів впливу діяльності сомельє на дохід ресторану. Тому робота направлена на виявлення причин відсутності послуг сомельє в ресторанах України, а також на виявлення перспектив роботи сомельє для закладів ресторанного господарства.

Для вирішення основних дослідницьких завдань використовуються такі методи, як системний аналіз, структурування, діалектичний метод, теорія управління. За допомогою цих методів виявлені та описані негативні та позитивні наслідки послуг сомельє. Виявлено, що сомельє виконує обов'язки, які оптимізують операції ресторану, сприяє розвитку ресторанного бізнесу в цілому та насиченню ринка вин новими марками, а також підвищує задоволеність клієнтів та дохід ресторану.

В роботі розглянуто особливості поняття «сомельє», проаналізовано різновиди професії сомельє. Визначено, якими знаннями та вміннями повинен володіти сомельє, що дозволять йому якісно виконувати роботу. Деталізовано розглянуто функції сомельє. Проаналізовано особливості роботи сомельє в ресторані. Досліджено питання перешкод впровадження послуги сомельє в ресторанах України. Також виявлено ряд переваг впровадження послуги сомельє в ресторанах. Доведено, що послуга сомельє також розглядається як коефіцієнт витрат, і його використання залежить від концепції бізнесу та очікувань гостей. Не дивлячись на позитивні аспекти впровадження роботи сомельє в ресторані, існує низька аргументів проти використання послуг сомельє.

Результати досліджень можуть бути використані дослідниками та експертами, які працюють у ресторанному бізнесі. Врахування запропонованого підходу сприятиме забезпеченню високої ефективності інноваційної діяльності в ресторанній індустрії України.

Біографії авторів

Anna Sokolenko, Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, вул. Маршала Бажанова, 13, Харків, Україна, 61002

Асистент

Кафедра туризму і готельного господарства

Lyudmila Krainyuk, Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, вул. Маршала Бажанова, 17, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук, професор

Кафедра туризму і готельного господарства

Tetyana Semernina, Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, вул. Маршала Бажанова, 17, м. Харків, Україна, 61002

Кафедра туризму і готельного господарства

Посилання

  1. Ben Dewald, B. W. A. (2008). The role of the sommeliers and their influence on US restaurant wine sales. International Journal of Wine Business Research, 20 (2), 111–123. doi: http://doi.org/10.1108/17511060810883740
  2. Hughson, A. L., Boakes, R. A. (2002). The knowing nose: the role of knowledge in wine expertise. Food Quality and Preference, 13 (7-8), 463–472. doi: http://doi.org/10.1016/s0950-3293(02)00051-4
  3. Pazart, L., Comte, A., Magnin, E., Millot, J. L., Moulin, T. (2014). An fMRI study on the influence of sommeliers’ expertise on the integration of flavor. Frontiers in Behavioral Neuroscience, 8, 358. doi: http://doi.org/10.3389/fnbeh.2014.00358
  4. Gultek, M. M., Dodd, T. H., Guydosh, R. M. (2006). Attitudes towards wine-service training and its influence on restaurant wine sales. International Journal of Hospitality Management, 25 (3), 432–446. doi: http://doi.org/10.1016/j.ijhm.2005.02.001
  5. Arvisenet, G., Guichard, E., Ballester, J. (2016). Taste-aroma interaction in model wines: Effect of training and expertise. Food Quality and Preference, 52, 211–221. doi: http://doi.org/10.1016/j.foodqual.2016.05.001
  6. Ralko, O. S. (2014). Doslidzhennia vyrobnytstva ta spozhyvannia vyna v Ukraini. Intelekt XXI, 6, 39–45.
  7. Radchenko, T. M. (2015). Ukraina v suchasnykh tendentsiiakh funktsionuvannia svitovoho rynku vyno produktsii. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho derzhavnoho universytetu imeni V. O. Sukhomlynskoho. Seriia: Ekonomichni nauky, 1, 70–76.
  8. Traino, V. M. (2010). Spetsyfika posluh obiektiv restorannoho hospodarstva. Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli, 5 (44), 149–155.
  9. Worldwide Sommelier Association. Available at: www.worldwidesommelier.com
  10. Harris, E. K. (2007). Customer Service: A practical approach (4th Edition ed.). Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-17

Як цитувати

Sokolenko, A., Krainyuk, L., & Semernina, T. (2018). Впровадження послуги сомельє та його роль в фінансових результатах діяльності закладів ресторанного господарства України. Technology Audit and Production Reserves, 5(5(43), 15–18. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.146901

Номер

Розділ

Розвиток продуктивних сил і регіональна економіка: Оригінальне дослідження