Впровадження послуги сомельє та його роль в фінансових результатах діяльності закладів ресторанного господарства України
DOI:
https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.146901Ключові слова:
особливості роботи сомельє, споживання вина, ресторанний бізнес, фінансові результати діяльності ресторанівАнотація
Об'єктом дослідження є впровадження послуг сомельє в заклади ресторанного господарства України. На практиці послуги сомельє в ресторанах України непоширені у порівнянні з країнами Західної Європи. Проблема полягає у відсутності розуміння позитивного впливу впровадження послуг сомельє на фінансову діяльність закладів ресторанного господарства. Також відсутні дослідження щодо виявлення факторів впливу діяльності сомельє на дохід ресторану. Тому робота направлена на виявлення причин відсутності послуг сомельє в ресторанах України, а також на виявлення перспектив роботи сомельє для закладів ресторанного господарства.
Для вирішення основних дослідницьких завдань використовуються такі методи, як системний аналіз, структурування, діалектичний метод, теорія управління. За допомогою цих методів виявлені та описані негативні та позитивні наслідки послуг сомельє. Виявлено, що сомельє виконує обов'язки, які оптимізують операції ресторану, сприяє розвитку ресторанного бізнесу в цілому та насиченню ринка вин новими марками, а також підвищує задоволеність клієнтів та дохід ресторану.
В роботі розглянуто особливості поняття «сомельє», проаналізовано різновиди професії сомельє. Визначено, якими знаннями та вміннями повинен володіти сомельє, що дозволять йому якісно виконувати роботу. Деталізовано розглянуто функції сомельє. Проаналізовано особливості роботи сомельє в ресторані. Досліджено питання перешкод впровадження послуги сомельє в ресторанах України. Також виявлено ряд переваг впровадження послуги сомельє в ресторанах. Доведено, що послуга сомельє також розглядається як коефіцієнт витрат, і його використання залежить від концепції бізнесу та очікувань гостей. Не дивлячись на позитивні аспекти впровадження роботи сомельє в ресторані, існує низька аргументів проти використання послуг сомельє.
Результати досліджень можуть бути використані дослідниками та експертами, які працюють у ресторанному бізнесі. Врахування запропонованого підходу сприятиме забезпеченню високої ефективності інноваційної діяльності в ресторанній індустрії України.
Посилання
- Ben Dewald, B. W. A. (2008). The role of the sommeliers and their influence on US restaurant wine sales. International Journal of Wine Business Research, 20 (2), 111–123. doi: http://doi.org/10.1108/17511060810883740
- Hughson, A. L., Boakes, R. A. (2002). The knowing nose: the role of knowledge in wine expertise. Food Quality and Preference, 13 (7-8), 463–472. doi: http://doi.org/10.1016/s0950-3293(02)00051-4
- Pazart, L., Comte, A., Magnin, E., Millot, J. L., Moulin, T. (2014). An fMRI study on the influence of sommeliers’ expertise on the integration of flavor. Frontiers in Behavioral Neuroscience, 8, 358. doi: http://doi.org/10.3389/fnbeh.2014.00358
- Gultek, M. M., Dodd, T. H., Guydosh, R. M. (2006). Attitudes towards wine-service training and its influence on restaurant wine sales. International Journal of Hospitality Management, 25 (3), 432–446. doi: http://doi.org/10.1016/j.ijhm.2005.02.001
- Arvisenet, G., Guichard, E., Ballester, J. (2016). Taste-aroma interaction in model wines: Effect of training and expertise. Food Quality and Preference, 52, 211–221. doi: http://doi.org/10.1016/j.foodqual.2016.05.001
- Ralko, O. S. (2014). Doslidzhennia vyrobnytstva ta spozhyvannia vyna v Ukraini. Intelekt XXI, 6, 39–45.
- Radchenko, T. M. (2015). Ukraina v suchasnykh tendentsiiakh funktsionuvannia svitovoho rynku vyno produktsii. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho derzhavnoho universytetu imeni V. O. Sukhomlynskoho. Seriia: Ekonomichni nauky, 1, 70–76.
- Traino, V. M. (2010). Spetsyfika posluh obiektiv restorannoho hospodarstva. Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli, 5 (44), 149–155.
- Worldwide Sommelier Association. Available at: www.worldwidesommelier.com
- Harris, E. K. (2007). Customer Service: A practical approach (4th Edition ed.). Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Anna Sokolenko, Lyudmila Krainyuk, Tetyana Semernina
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.